Equip ICE de Lengua y Literatura castellanas (Secundaria-Universidad)

Coordinació

Nom: Anton Not Reig
Professor Secundària Mollerussa
Email: anot@xtec.cat

Nom: Rosa Mª Mateu Serra
Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica.
Email: r.m.mateu@filcef.udl.cat

Activitats

L’equip ICE pensa seguir aquest curs 2017-2018 amb la realització d’algunes de les activitats que s’han anat organitzant durant els darrers anys, i  que han tingut una bona resposta per part de les persones participants; així mateix, pretén reforçar altres activitats orientades a la formació del professorat de Secundària.

Per aquest motiu s’està planificant un curs de formació de 20 hores adreçat, especialment, al professorat de Secundària de l’àmbit de la Llengua i literatura Hispàniques, que tindrà lloc sobretot duran el segon quadrimestre, però que preveu dues activitats abans del Nadal. Aquestes propostes són provisionals, tot depenent de acabar de concretar l’acord amb les persones contactades, així com dels ajuts econòmics rebuts per tirar endavant les diferents activitats.

Programa activitats 2017-2018:

Certificado de asistencia: 20h.

Fecha inicio: 22/11/2017
Fecha final: abril 2018

ACTIVIDADES REALIZADAS

Una sintaxis de la lengua 'real': el Curso de Samuel Gili Gaya

Neus Vila imparte una conferencia dedicada a la figura de Samuel Gili Gaya y a su obra Curso Superior de sintaxis española, en motivo del 75 aniversario de su publicación.

Taller mini-clase: Mi hermana Elba y los altillos de Brumal

Sesión dirigida a la lectura prescriptiva para las PAU de 2019, de la autora Cristina Fernández Cubas.
15 de marzo Los niños tontos de Ana María Matute en el contexto de la literatura fantástica El tema central de esta charla es la lectura de Ana María Matute, presente en la lista de lecturas prescriptivas de las PAU de 2019.
14 de marzo GrOC: Hacia una enseñanza de gramática competencial y transversal Coloquio destinado a reflexionar sobre el uso de la gramática en el aula, junto a metodologías que combinan enfoques competenciales y transversales
31 de enero El cómic en el aula de lengua y literatura Espacio de reflexión sobre la importancia de fomentar el trabajo del lenguaje audiovisual en las aulas, y en este caso concreto, del cómic, como un ejemplo más de actividad transversal y de las posibilidades de uso en el aula.
2018
21 de febrero Encuentros con escritores. Josep Mª Rodríguez Presentación de Sangre seca, XXIV Premio de Poesía Ciudad de Córdoba Ricardo Molina.
27 de febrero Conferencia dirigida a estudiantes de Secundaria sobre lecturas obligatorias de Selectividad Ana Alcolea. Las Novelas ejemplares
20 de marzo Conferencia dirigida a estudiantes de Secundaria sobre lecturas obligatorias de Selectividad La casa de Bernarda Alba
Abril Excursión al monasterio de Veruela Ruta literaria de Bécquer
2017
22 de noviembre Presentación del libro Volver antes que ir (Stendhal Books) de Flavia Company En colaboración con el Aula de Poesia Jordi Jové de la UdL y el Festival de Poesia de Lleida. (Sala Juntas 2º piso, Edificio de Rectorado-Facultad de Letras).
29 de noviembre Cervantes. 400+1 Conferencia y lectura dramatizada a cargo de Grup de Teatre d’Artesa de Segre y Anton Not
20 de diciembre Taller Glups! Houston, tenemos una clase de lengua Ángel Gallego y Germán Cánovas.
   Darrera modificació: