Actualització en didàctica de la llengua i literatura castellanes

Estrategias de gamificaciónpara el aula de lengua y liter atura(3)

INTRODUCCIÓ:

L'Equip ICE de Llengua i literatura castellanes Secundària-Universitat organitza per a aquest curs un programa d’activitats dirigides a presentar dinàmiques de treball i iniciatives innovadores vinculades amb la pràctica docent diària i amb la normativa vigent que regula la nostra feina al professorat de la matèria de Llengua castellana i literatura de secundària i batxillerat així com al professorat de l’Àmbit lingüístic i altres àmbits que puguin treure profit de les propostes metodològiques exposades.

OBJECTIU:

Divulgar continguts i metodologies didàctiques innovadores.

PROGRAMA DE TOTES LES SESSIONS DE FORMACIÓ:

Octubre 2020

1. Sheila Queralt: Tus palabras dejan rastro. Introducción a la lingüística forense (2 hores). Dilluns 19 d’octubre a les 18.00h: Cartell de la sessió

Crònica de la sessió:

• LA CRÒNICA

Llegeix el que diuen als mitjans:

REVISTA ARCHILETRAS

• LA MANYANA

• LA MANYANA en PDF

2. Germán Cánovas: Proyectos de gamificación para el desarrollo de la expresión escrita (2 hores) Dijous 10 de desembre a les 18.00h: Cartell de la sessió

El dijous 10 de desembre, va tenir lloc una de les activitats proposades per l'Equip ICE de Llengua i Literatura Castellanes, "Projectes de gamificació per al desenvolupament de l'expressió escrita" a càrrec de Germán Cánovas,
professor de Llengua i Literatura Castellanes.

Aquesta xerrada no va ser un curs de gamificació per poder-lo aplicar de forma immediata a les aules, sinó el relat d'una experiència que ell i un company del seu departament, amb el qual també comptem, en Víctor González, porten a terme en un context molt concret: una educació sense llibres de text. Ens va explicar que havíem de tenir molt clar que els projectes de gamificació van més enllà de la idea del simple joc. Es tracta de dotar d'estratègies, pròpies del joc a coses que no ho són, i així, poder motivar l'alumnat, creant hàbits col·laboratius.

• Vídeo de la sessió:

3. Mamen Horno Chéliz, de la Universidad de Zaragoza, coordinadora EBAU Aragó: Beneficios de tratar la ambigüedad sintáctica en clase de lengua. Dijous 25 de febrer a les 18.00h

El dijous 25 de febrer a les 18 h, tindrà lloc una nova sessió virtual dels tallers d'Actualització en didàctica de la llengua i literatura castellanes, amb el títol  Beneficios de tratar la ambigüedad sintáctica en clase de lengua, a càrrec de la Dra Mamen Hornos, professora de lingüística a la Universidad de Zaragoza, membre del grup de recerca de referència de la DGA Psylex.

Cartell de la sessió

• Vídeo de la sessió:

4. Estrella Montolío: Cosas que pasan cuando conversamos. Dimecres 21 d'abril a les 18.00 h

Cosas que pasan cuando conversamos,
a càrrec de la Dra. Estrella Montolío, professora de la Universitat de Barcelona i autora del llibre amb el mateix títol.

Aquesta vegada reflexionarem sobre la conversa: Què passa quan en una conversa sorgeixen malentesos? Què implica que dues persones parlin simultàniament o s'interrompin amb freqüència? De quina manera podem expressar-nos assertivament o defensar-nos de les agressions verbals? ¿Les formes comunicatives tecnològiques amplien els avantatges de parlar cara a cara?

Dimecres 21 d'abril a les 18.00 h

5. Maria Bañeras i Sandra España: Desafíos en la creación de un libro de texto de lengua para bachillerato. Dimecres 28 d'abril a les 18.00h

ACCÉS A LES SESSIONS VIRTUALS

Totes les activitats es realitzaran en línia en el següent enllaç:

Per inscriure't en aquesta formació, clica en els enllaços següents (fins al dia 18 d'octubre):

Inscripció per a persones amb correu XTEC

Inscripció per a persones sense correu XTEC