Equip ICE de Filosofia/Comunitat de Recerca de Ponent

Coordinació

Nom: Antònia Guillaumet
Docent de l'escola La Rosella, de Rosselló.
Email: aguilla4@xtec.cat

Descripció

El projecte de filosofia per a nens i nenes ajuda als infants a pensar per ells mateixos i esdevenir ciutadans del món. Desenvolupa el pensament crític, creatiu i curós. Fer-ho d’una manera sistemàtica mitjançant el diàleg, fent bones preguntes per desenvolupar les habilitats de pensament és fonamental.

Com a equip tenim diferents funcions. Dissenyem propostes i les apliquem a les nostres aules valorant posteriorment la seva potència com a recurs per fer filosofia amb els nenes i nenes. Compartim amb docents la nostra experiència mitjançant jornades i formacions. Ens actualitzem fent recerca de diferents materials i publicacions. Compartim amb altres grups les nostres inquietuds al voltant de la filosofia per a nens i nenes.

“Si volem persones adultes que pensin per si mateixes hem d’educar els infants
perquè pensin per si mateixos”

Matthew Lipman

Activitats

ACTIVITATS REALITZADES

2022

Publicació article a la Revista Creamundos, número 19, !Quiero salir de casa¡ Pandemia y creatividad, una oportunidad. Podeu consultar a: http://www.crearmundos.net/asociacion/as/revista_files/Crearmundos%20n%C2%BA19.pdf

2021

20 de maig III Jornada de filosofia per a nens i nenes Té com a finalitat reflexionar sobre la importància del desenvolupament de la creativitat en els nens i nenes de les nostres escoles, aprofitant el moment de pandèmia que estem vivint

2020

1 de febrer L'Equip ICE de Filosofia participa a les VII jornades pedagògiques La temàtica de les jornades va ser "Pensament crític, per què?". La coordinadora de l’equip va estar en la taula rodona en la qual es va dialogar sobre "El pensament crític competència clau". Seguidament l’equip va fer un taller que portava per títol "Nosaltres filosofem".

16 de març

Jornada de filosofia per a nens i nenes

Jornada per mostrar i reflexionar sobre la introducció de la filosofia a les aules.

Participació al XXVIII Encuentro Iberoamericano de la Filosofia para niñ@s

Preparem una sèrie d'activitats que es basen en el llibre de Helen Ward i Wayne Anderson, "Hi havia una vegada un bosc...". Tracta sobre una utopia i nosaltres volem saber que és el que en pensen els més petits i que és el que anhelen a la vida.

12 d'abril

Estem a temps

Estem a temps/Estamos a tiempo és la proposta que l’Equip ICE de Filosofia/Comunitat de Recerca de Ponent presentarem el proper mes d’abril a Girona en el marc del XXVIII Encuentro iberoamericano de Filosofia para Niñxs. Es tracta d’una mateixa experiència compartida entre infants d’Ed. Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat que vol repensar la nostra actitud envers el món. Des d’una mirada crítica, creativa i curosa imaginem utopies, imaginem com seria un món millor i com podem aconseguir-ho.

2017
12 de juny Cafè filosòfic amb l'Angélica Sátiro El dilluns, 12 de juny, va tenir lloc a la cafeteria La Impremta un Cafè filosòfic, un moment de trobada, en un lloc agradable, per dialogar, reflexionar i compartir noves metodologies d'aprenentatge.

Darrera modificació: