Equip ICE d'Educació Infantil
Descarregar PdfCoordinació
Descripció
A l’equip ICE PROJECTE D’AULA A EDUCACIÓ INFANTIL treballem a partir de la conversa cultural compartida entre tots els membres de l’equip.
Busquem donar sentit al treball que es realitza a les nostres aules posant a l’alumne com a centre i motor de l’aprenentatge. Els projectes d’aula que parteixen de diferents contextos i mantenen una estructura globalitzada ens permeten aconseguir aquest sentit.
“Volem conviure en una aula orientada a la comprensió del món i de les persones. Una aula entesa com a espai de Comunicació.”
En l’equip treballem a partir de:
- Estudi de diferents articles d’experts en la matèria.
- Anàlisi i comprensió del currículum com a base del nostre treball a l’aula.
- Compartim experiències que vivim a l’aula per tal de millorar les nostres actuacions.
- Estem en la Xarxa de la cultura matemàtica de les persones on compartim propostes i seminaris.
Tot aquest aprenentatge el portem fora de l’equip:
- Fent formació a diferents escoles de Lleida i de fora de Lleida.
- Organitzant algunes jornades.
- Fent docència a la universitat de Lleida als estudiants de la FEPTS.
Activitats
ACTIVITATS REALITZADES
2022-2023 | ||
25 de març | El sentit de la vida de l'aula: Escenaris d'aprenentatge | Jornada de reflexió i formació interna: Escenaris d’aprenentatge i anàlisi de diferents propostes. Pràctica d’aula |
2021-2022 | ||
28 de maig | El món de la vida de l'aula: Ens emocionem amb els projectes | Jornada de reflexió sobre projecte d'aula a Ed. Infantil a partir d'una pràctica col·lectiva. |
26 de març | El món de la vida de l'aula: geometria i representació | Reflexió a partir de la pràctica il·lustrada amb experiències d'aula per estudiar quin tipus de contextos ofereixen potencial relacionat amb la Geometria i quin tipus de continguts hi poden construir els nens i nenes i les seves mestres |
13 de novembre | El món de la vida de l'aula: cultura, benestar i emoció amb els números | Jornada de reflexió sobre numeració i càlcul a E. infantil a partir d’una pràctica col·lectiva. |
2020 |
||
25 i 30 de novembre |
S’ha donat a conèixer la visió del treball d’aula que està basat en un aprenentatge globalitzat i significatiu centrat en aquell que aprèn, en els seus processos i en la seva necessitat intrínseca d’entendre el món. | |
23 de maig |
La cultura matemàtica de les persones |
Jornades estatals del grup ICE la Cultura Matemàtica de les Persones. En aquestes jornades s’exposa com l’aprenentatge de les matemàtiques contribueix al desenvolupament del sentit crític. |
2019 | ||
8 de juny | Acció dirigida a mestres d'educació infantil i cicle inicial. Parlarem dels projectes com una acció en construcció que ens ajuda a connectar amb el món, de la importància del sentit que li donem al treball d'aula i de com això està present en el currículum. | |
16 de febrer | Projectes a l'aula: aprofundim en el sentit de l'aprenentatge |
L'Equip ICE d'Educació Infantil va impartir el dia 16 de febrer un segon nivell del curs sobre els projectes a l'aula. |
2018 | ||
13 d'abril | I Jornada: L’Educació Infantil, motor per al canvi | L’objectiu de les Jornades és conèixer diferents models i projectes que donen valor i significació a l’etapa per ella mateixa i a la vegada són palanca de transformació educativa, personal i social. |