Conviure aprenent, un compromís ideològic

II Jornades de l’equip ICE Ed. INFANTIL sobre projecte d’aula.

INTRODUCCIÓ:

L'Equip ICE d'educació infantil vol donar a conèixer la seva visió del treball d’aula que està basat en un aprenentatge globalitzat i significatiu centrat en aquell que aprèn, en els seus processos i en la seva necessitat intrínseca d’entendre el món.

PROGRAMA:

25 i 30 de novembre

CONVIURE APRENENT, UN COMPROMÍS IDEOLÒGIC

Antònia Fernández Mateo, Mestra de l’escola de Serralavella i membre del grup ICE “la cultura matemàtica de les persones”; dóna classes a la universitat de Manresa i col·labora amb el lab06 de la mateixa universitat. Ha publicat articles a Guix i Quadernos de pedagogía.

DESCRIPCIÓ:

Comprendre i entendre que passa al nostre voltant, per què passen els fenòmens que ens envolten, en els que hi desenvolupem la nostra vida, i de quina manera ens podem adaptar, que ens sigui beneficiós és una preocupació humana. D’altra banda, és innata i particular la necessitat de les persones de comprendre i situar-se en el món, no és diferent a les primeres edats.

Orientar la vida de l’aula a la comprensió del món i de les persones on les persones puguin expressar y aplicar les seves idees, hipòtesis i intuïcions sobre allò que volen saber és una premissa molt important. Un entorn en el que tots els àmbits del coneixement siguin el marc on visquin experiències significatives i de valor al mateix temps que construeixen la seva identitat i sentit crític és un dels meus objectius com a mestra.

• Com ens expliquem infants i persones adultes les inquietuds pel nostre voltant, els fenòmens que vivim i les persones que ens envolten?
  • De quina manera recursos com els textos, les eines, els materials, les situacions i la conversa sostenen la nostra activitat de comprensió?
  • Què descobreixo com a mestra en analitzar les idees dels nens i nenes sobre el perquè de les coses?

Les dues xerrades seran virtuals i comptaran amb la  intervenció oberta dels i de les assistents sobre el projecte d’aula.

SESSIONS:

Cal mencionar que no es penja el vídeo complet degut a que no es disposa dels permisos adients per a compartir les imatges que hi apareixen.

PER TAL D'INSCRIURE'S (fins al dia 24 de novembre):

Inscripció per a usuaris xtec.

Inscripció per a no usuaris xtec.

Descarrega't el CARTELL

Enllaç de les sessions virtuals