Equip ICE Llengua i Literatura Catalanes

(Secundària - Universitat)

Coordinació

Roser Jurado (rjurado2@xtec.cat) i Jordi Suïls (suils@filcat.udl.cat)

Descripció

Grup de professionals per explorar l'estudi i l'ensenyament de la Literatura catalana. D'aquesta manera ens proposen compartir recursos que tenim habitualment com a professors/es i posem la base enriquir-nos conjuntament amb noves propostes. Amb la finalitat de mantenir el contacte entre els professors i professores de Secundària i Batxillerat amb el Departament de Filologia Catalana de la UdL, per col·laborar en aquelles activitats que suposin actualitzar la formació humanística.

Els objectius que es volen assolir són els següents:

• Difusió de la tasca de l'equip als centres de secundària i, en especial, al professorat dels departaments didàctics de català.
  • Crear una xarxa de complicitat entre el professorat d'ESO i BTX amb el Dep FilCat-UdL, per endegar iniciatives conjuntes de formació, promoció i defensa de la llengua i la literatura catalanes.
  • Projecte d'intervenció educativa per fer visible i potenciar l'opció dels estudis FilCat entre l'alumnat d'ESO i BTX (informació i orientació).

2019
17 de gener II Jornada de Llengua i Literatura Catalanes per al Batxillerat L’objectiu de la Jornada és donar a conèixer i promocionar la llengua i la literatura catalanes entre l'alumnat de Secundària i Batxillerat per tal d’impulsar la tria del grau universitari que n'ofereix l'estudi a la UdL: Filologia Catalana i Estudis Occitans.
12 de febrer Xerrada: "Un intent de reconstruir el Mirall trencat a l'aula" Jordi Malé parla sobre l'obra de Mercè Rodoreda adreçant-se al professorat de llengua d'educació secundària per tal de poder ampliar els seus coneixements al respecte.
2018
20 de novembre Aproximació a l'obra de Maria Aurèlia Capmany Amb aquesta sessió es pretén donar a conèixer el context intel·lectual de l'autora i les referències més importants per poder entendre i interpretar la seva obra.
27 d'abril

I Jornada de Llengua i Literatura Catalanes per a Batxillerat