Conferència "La nova gramàtica de la llengua catalana"

lletres
Lloc:
Sala de Juntes 2n pis Edifici del Rectorat (espai 2.26)

Descripció i dades d'agenda:

Dins del curs Nous recursos didàctics de Llengua i Literatura Catalanes, el passat 3 de març es va realitzar una sessió sobre la reformulació de la Gramàtica Catalana del 2016, a càrrec de la professora Neus Nogué Serrano, de la Universitat de Barcelona. Neus Nogué també és autora, entre altres, del llibre "La nova normativa a la butxaca: l'ortografia catalana i la gramàtica de la llengua catalana, principals novetats."

El professorat i tots els usuaris de la llengua ens trobem davant d'unes normes gramaticals que són més obertes a la "realitat lingüística". Per aquest motiu es va convidar a la Neus Nogué, una persona experta en la nova normativa, perquè en la seva conferència expliqués algunes pautes per entendre aquest nou enfocament.

La conferència es va titular "La nova gramàtica de la llengua catalana: implicacions en el seu ensenyament." Aquesta sessió va servir per adquirir nous recursos per treballar la llengua a la Secundària i al Batxillerat.
Al matí del dimarts 3 de març, d'11:30h a 13h, la Neus Nogué va fer una xerrada destinada a l'alumnat de la Facultat de Lletres, especialment de Filologia Catalana, organitzada pel Departament de Filologia Catalana i Comunicació.

A la tarda, de 16:30h a 18:30h, va fer una xerrada destinada a professors i professores d'ensenyament secundari que van seguir amb molta atenció els casos pràctics que es van plantejar, i van poder resoldre dubtes sobre la docència de la llengua. Aquesta darrera sessió va ser organitzada per l'Equip ICE de Llengua i Literatura Catalanes de la UdL, amb el suport de la Delegació de l'IEC de Lleida.

Dades d'agenda:

Dia: 3 de març de 2020
Lloc: Sala de Juntes del segon pis de l'edifici del Rectorat (espai 2.26)
Hora: 16.30 h

Aquesta activitat es va dur a terme amb el suport de l'Institut d'Estudis Catalans.

Fotografies de la conferència

Materials de la conferència

- La Gramàtica de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans, GIEC (2016)

Casos pràctics.