IV Jornada de museus i biblioteques escolars

Espais per desenvolupar la competència alfabetitzadora dels infants i adolescents

Finalització:

Des de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, l'equip ICE de Museus i biblioteques escolars (MiBE) us convida a la seva quarta jornada formativa, que té com a finalitat, d’una banda, donar a conèixer la tasca desenvolupada pels membres del grup durant el curs 2022-2023 i, per l’altra, realitzar formació sobre objectes i lectura compartida.

Les sessions que configuren la jornada estan pensades pel personal docent o en formació (de nivells educatius infantil, primària, ESO, batxillerat i cicles formatius i universitat). D’igual manera, els pot ser d’utilitat a professionals d’educació en museus i centres patrimonials i a professionals de biblioteques vinculats a la Literatura infantil i juvenil

Dilluns, 27 de novembre de 2023

17.30 h. Inauguració de la jornada a càrrec de Nayra Llonch Molina (Universitat de Lleida), coordinadora del grup MiBE.

17.40 h. Què amaguen les capses de l’aula de música? Aproximació a la metodologia de capses d’aprenentatge i la didàctica de l'objecte en la matèria de música.

A càrrec d'Anna Berent Palau. Mestra d’educació infantil i primària amb la menció d’educació musical.

18.10 h. Un viatge en el temps. Situació d'aprenentatge a partir d'una maleta didàctica.

A càrrec de Milo Morales Sánchez i Eva Lasala Royes. Estudiants de quart d'Educació Primària modalitat Bilingüe a la UdL

18.40 h. Aprendre prehistòria i el mètode hipotètic-deductiu a través del cas d’Ötzi i el seus objectes

A càrrec de Jesús Sauret Vidal. Professor de secundària al Col·legi Episcopal de Lleida i professor de la UdL.

19.10 h. Objectes, alfabetització i comunitat. Una proposta de disseny de museu escolar per a l’educació bàsica.

A càrrec de Toni Bautista Baños. Professor de secundària a l’Institut-Escola Baldomer Solà (Badalona).

19.40-20.00h Torn obert de preguntes

Dimarts, 28 novembre de 2023

17.30 h. Beneficis de la didàctica de l’objecte i de les maletes pedagògiques en el procés d’ensenyament-aprenentatge. La maleta d’un soldat targarí de la Guerra Civil Espanyola.

A càrrec d'Eloi Serés Minguell. Professor de secundària a l'Escola Pia de Tàrrega.

17.55 h. Maleta+LAB dels miners i les mineres

A càrrec de Txell Mañosa Albuixech. Mestra d'infantil amb perfil de Lectura i Biblioteques Escolars (LBI), Escola Rosa Oriol (Lliçà d'Amunt).

18.20 h. Les caixes d'aprenentatge per a un aprenentatge competencial

A càrrec de Mercè Siliceo Jauset. Mestra d'Educació Primària a l'Escola Arquitecte Jujol (Els Pallaresos)

18.45 h. Objetos y lectura compartida como promotores de conocimiento y desarrollo en educación infantil

A càrrec de Francisco José Rengifo Herrera. Professor del Departament de Teoria i Fonaments, Facultat d’Educació, Universidade de Brasilia (Brasil)

19.30 h. Torn obert de preguntes

DADES D'AGENDA:

Calendari: 27 i 28 de novembre de 2023.

Horari: Les dues sessions començaran a les 17.30 h. i finalitzaran a les 20.00 h.

Format virtual:
L'enllaç s'enviarà a les persones inscrites.

INSCRIPCIÓ: (tancada)

Docents amb correu XTEC: ENLLAÇ D’INSCRIPCIÓ

Professionals i persones interessades (sense correu XTEC): ENLLAÇ D’INSCRIPCIÓ

CERTIFICACIÓ:

• Certificat d’assistència amb la participació al 80% de les hores de formació.
  • Activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL.

Si teniu alguna consulta a fer sobre el contingut i dinàmica de la jornada, escriviu a nayra.llonch@udl.cat

Descarrega't EL CARTELL

Vídeos de la Jornada: