III Jornada Geogràfica de Recerca

|
Finalització:
 |

La III Jornada Geogràfica de Recerca, organitzada per l’ Equip ICE UdL Geografia en Xarxa, té per objectiu apropar continguts de geografia a tot l’alumnat d’ESO i de Geografia de 2n de Batxillerat. Cada edició focalitza en continguts relacionats amb els sabers que poden ser objecte d’examen a les PAU de Geografia, i amb els que s’inclouen en la matèria de Ciències Socials d’ESO, preferentment de segon cicle.

La III Jornada se celebra a continuació de la II Olimpíada de Geografia, adreçada a alumnat de 2n de Batxillerat, que organitza la secció de Geografia, integrada en el Departament de Geografia, Història i Història de l’Art de la Universitat de Lleida, de manera que serà un matí en que l’alumnat participant gaudirà d’activitats relacionades amb la Geografia.

La durem a terme el proper dijous, 23 de març, a la Sala d’Actes de l’edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida, en format presencial i virtual.

En el format presencial estan convidats a participar tot l’alumnat que participa a la II Olimpíada de Geografia i als finalistes del III Premi Georecerca, tan d’ESO com de Batxillerat, ja que, al llarg de la mateixa, es farà el lliurament de premis.

En format virtual, esteu convidats a participar tots els centres que hi estigueu interessats. S’emetrà en streaming, per tant, podreu connectar des de les vostres aules per apropar els continguts de la jornada al vostre alumnat. Us farem arribar l’enllaç a l’emissió en els dies previs a la celebració de la mateixa.

PROGRAMA DE LA JORNADA:

Horari: de 11:15 a 13:40

Lloc: Sala d’Actes del Campus del Rectorat de la UdL

Format: Presencial i virtual (s’emetrà en streaming)

11:15 a 11:30. Presentació de la III Jornada Geogràfica de recerca. A càrrec de Carme Bellet, coordinadora de la Secció de Geografia del Departament d'Història, Geografia i Història de l'Art i Glòria Garcia, coordinadora de l'Equip ICE Geografia en xarxa de la UdL.

11:30 a 12:20: Taula rodona "El futur del món rural"

Participants:

• Ignasi Aldomà: professor emèrit del Departament de Geografia de la UdL
  • Montse Oró: ramadera i actriu a la pel·lícula "Alcarràs"
  • Toni Parrot Plens: pagès jove i participant en l'espot de la cervesa Damm a les terres de Lleida.

12:20 a 12:35: Projecció d'un curtmetratge de caràcter geogràfic.

12:35 a 12:45: Pausa

12:45 a 13:20; Xerrada "Una geografia per un nou currículum", a càrrec de Pedro Fraile i Quim Bonastra.

13:20 a 13:30: Lliurament del III Premi Georecerca

13:30 a 13:35: Lliurament de premis de la II Olimpíada de Geografia

13:35: Cloenda de la III Jornada Geogràfica de Recerca

Us enllacem el formulari per tal que hi pugueu fer la inscripció:

Convocatòria del III Premi Georecerca

La convocatòria del premi impulsa l’interès per la recerca en l’àmbit de la Geografia, aspectes que ens enllacen amb els propòsits del nou currículum, tan d’ESO com de Batxillerat.

Alhora, permet ser, per al professorat, un apropament a la minirecerca en Geografia amb la presentació de bones pràctiques, a través dels treballs que ha realitzat l’alumnat de diversos centres, gràcies a l’orientació i seguiment dels seus tutors i tutores.

La convocatòria del premi inclou dues categories, una adreçada a alumnat de 2n de Batxillerat, en format individual, i una altra, que s’afegeix aquest curs com a novetat, adreçada al segon cicle de l’ESO, en format grupal. Podeu consultar les bases de les dues modalitats.

BASES REGULADORES DEL III PREMI GEORECERCA_BATXILLERAT

BASES REGULADORES DEL III PREMI GEORECERCA_ESO

Us animem a impulsar-lo entre el vostre alumnat.

Format orientatiu del pòster: Model orientatiu poster_Premi Georecerca

Podeu fer-nos arribar les vostres consultes a: geoxarxaice@gmail.com

Us animem a inscriure els vostres alumnes i a participar en la jornada!

El termini per fer la inscripció finalitza el proper 13 de març de 2023.

Patrocinadors