Equip ICE Museus i biblioteques escolars: espais per desenvolupar la competència alfabetitzadora dels infants
Descarregar PdfCoordinació
Nom: Nayra Llonch Molina.
Correu electrònic: nayra.llonch@udl.cat
Descripció
L'Equip ICE Museus i Biblioteques té un recorregut de recerca, docència i treball aplicat en l'àmbit del desenvolupament de la competència alfabetitzadora i informacional tant a partir de la lectura i la literatura infantil com a partir dels objectes (didàctica de l'objecte).
Està vinculat a un projecte d'innovació i millora en la docència atorgat dins la Convocatòria d'Ajuts per a la realització de Projectes d'Innovació i Millora de la Docència de la UdL a desenvolupar durant el curs 2019-2020, que du per títol "ApS per al desenvolupament de la competència alfabetitzadora a través de la creació de Museus Escolars en centres educatius".
Objectius:
- Formar un equip de treball interdisciplinari que es formi, reflexioni i creï experiències de museus i biblioteques escolars com a espais per desenvolupar la competència alfabetitzadora de l'alumnat d'educació infantil i primària.
- Formar als membres de l'equip en el disseny, creació, gestió i dinamització de museus i biblioteques escolars.
- Elaborar un model de disseny, creació, gestió i dinamització de museus i biblioteques escolars als centres d'Educació Infantil i Primària.
- Portar a la pràctica les propostes dissenyades segons aquest model per tal d'avaluar-lo.
- Establir pautes de treball i sinergies escola - universitat - comunitat per poder desenvolupar futures col·laboracions al voltant de la creació i dinamització de museus i biblioteques escolars.
Continguts:
- Competència alfabetitzadora
- Museus i biblioteques escolars
- Literatura infantil
- Didàctica de l'objecte
WEB DE L’EQUIP MIBE
Més fotografies de l'Equip i les seves activitats.
Activitats
2023 | ||
Novembre |
Podeu recuperar les ponències de la Jornada en els vídeos que podeu trobar en aquest enllaç: |
La quarta jornada, té com a finalitat, d’una banda, donar a conèixer la tasca desenvolupada pels membres del grup durant el curs 2022-2023 i, per l’altra, realitzar formació sobre objectes i lectura compartida. Les sessions que configuren la jornada estan pensades pel personal docent o en formació (de nivells educatius infantil, primària, ESO, batxillerat i cicles formatius i universitat). D’igual manera, els pot ser d’utilitat a professionals d’educació en museus i centres patrimonials i a professionals de biblioteques vinculats a la Literatura infantil i juvenil. |
2022 | ||
Novembre |
Podeu trobar el programa i les ponències de la Jornada en aquest enllaç: |
La tercera jornada formativa, té com a finalitat, d’una banda, donar a conèixer la tasca desenvolupada per les membres del grup durant el curs 2021-2022 i, per l’altra, realitzar una formació sobre laboratoris de lectura i l'ús d'objectes dins d'aquests. |
2021 | ||
Novembre | II Jornada de museus i biblioteques escolars. |
La Jornada té com a finalitat, d’una banda, donar a conèixer la tasca desenvolupada per les membres del grup durant el curs 2020-2021 en l’àmbit de la didàctica de l’objecte i la conceptualització, creació i dinamització de museus i biblioteques escolars, i, per l’altra, realitzar un taller de creació de maletes didàctiques com a eina per a la dinamització dels museus i biblioteques escolars. |
2020 | ||
Novembre | I Jornada de museus i biblioteques escolars. |
Es vol donar a conèixer la tasca innovadora en l’àmbit de la conceptualització i creació de museus i biblioteques escolars com a espais per a desenvolupar les competències alfabetitzadora i informacional, i animar els participants que ho desitgin a formar part del grup ICE pel curs 2020-21. |