Equip ICE de Comunitats d'aprenentatge

Coordinació

Nom: Helena Tamames (Escola Pardinyes)
Email: helenata31@hotmail.com
Nom: Noèlia Marín (Escola Pardinyes)
Email: nmarin26@xtec.cat

Descripció

"El nostre equip és un espai de reflexió dialògica entorn les Comunitats d'aprenentatge amb una vessant teòrica i una pràctica. Fomentem la formació i l'intercanvi d'experiències a través del diàleg igualitari. Som un grup format per diferents centres i nivells educatius".

L'Equip ha seguit treballant durament en la situació d'emergència i confinament produïda per la COVID19, mantenint reunions de treball en línea.

Aquí podeu trobar un recull d'experiències d'èxit en diferents Comunitats d'Aprenentatge de tot l'estat espanyol, que s'han reinventat duratn el confinament.

ACTIVITATS REALITZADES

2019
6 de setembre Jornada de formació en Comunitats d'Aprenentatge A l'inici del curs escolar l'equip ICE de Comunitats d'Aprenentatge organitza una jornada de formació inicial dirigida a tots els claustres dels centres educatius que són Comunitat d'Aprenentatge a Lleida. Durant la jornada s'explica el funcionament d'una escola i es debat sobre els factors que han facilitat el seu procés de transformació. La jornada es converteix en un espai real d'intercanvi pedagògic, partint d'una realitat escolar semblant i molt propera, les mestres van participar expressant els seus dubtes i reflexionant sobre accions futures. Una jornada de treball intensa i molt productiva. En aquesta edició l'escola convidada fou Mare de Déu de Montserrat de Terrassa.
12 de juny Comunitats d'aprenentatge: intercanvi d'experiències educatives d'èxit Jornada dedicada a que les escoles que són Comunitats d'Aprenentatge a Lleida per compartir entre ells facin un intercanvi d'experiències relacionades amb les tasques que duen a terme al respecte.
2018
7 de setembre Jornada de formació en Comunitats d'Aprenentatge A l'inici del curs escolar l'equip ICE de Comunitats d'Aprenentatge organitza una jornada de formació inicial dirigida a tots els claustres dels centres educatius que són Comunitat d'Aprenentatge a Lleida. Durant la jornada s'explica el funcionament d'una escola i es debat sobre els factors que han facilitat el seu procés de transformació. La jornada es converteix en un espai real d'intercanvi pedagògic, partint d'una realitat escolar semblant i molt propera, les mestres van participar expressant els seus dubtes i reflexionant sobre accions futures. Una jornada de treball intensa i molt productiva. En aquesta edició l'escola convidada fou Santiago Apostol del barri del Cabanyal a València.
15 de maig Jornada intercanvi d'experiències CdA
2017
7 de setembre Jornada Comunitats d'aprenentatge A l'inici del curs escolar l'equip ICE de Comunitats d'Aprenentatge organitza una jornada de formació inicial dirigida a tots els claustres dels centres educatius que són Comunitat d'Aprenentatge a Lleida. En aquesta ocasió van convidar a la Raquel García i al Miguel Àngel Charneco, directora i cap d'estudis de l'Escola Joaquim Ruyra de l'Hospitalet de Llobregat. Durant la jornada ens van explicar el funcionament de l'escola i vam poder debatre sobre els factors que han facilitat el seu procés de transformació.

Comunitats d'aprenentatge a Lleida

A continuació podreu accedir als documents de les diverses escoles lleidatanes que són Comunitat d'Aprenentatge. En aquests docuemnts les escoles ens exliquen com apliquen les actuacions educatives d'èxit i quines activitats fan. Doneu un cop d'ull, és força interessant!

ESCOLA JOAN XXIII

ESCOLA CERVANTES