Equip ICE de Comunitats d'aprenentatge

Nom: Mònica Agustí Vaeza

Correu: magustí7@xtec.cat

Descripció

"El nostre equip és un espai de reflexió dialògica entorn les Comunitats d'aprenentatge amb una vessant teòrica i una pràctica. Fomentem la formació i l'intercanvi d'experiències a través del diàleg igualitari. Som un grup format per diferents centres i nivells educatius".

Aquí podeu trobar un recull d'experiències d'èxit en diferents Comunitats d'Aprenentatge de tot l'estat espanyol, que es van reinventar durant el període de confinament (2020).

ACTIVITATS REALITZADES

2023 - 2024

18 de setembre de 2023

22 de gener de 2024

"Evidències educatives en les comunitats d'aprenentatge"

Formació que consta de dues sessions:

18 de setembre de 2023.- "Cap a les evidències científiques amb impacte social en centres d'Educació Especial", a càrrec de Magda Camps Pardo.

22 de gener de 2024.- "Bases teòriques de l'aprenentatge dialògic. Matemàtica dialògica", a càrrec de Javier Diez-Palomar.

Podeu trobar els materials de la jornada i més informació.

2022 - 2023
27 d'abril Sortida a l'institut Serra de Miramar de Valls El dia 27 d'abril, els membres de l'euip ICE de comunitats d'aprenentatge, vàrem fer una sortida a l'institut Serra de Miramar de Valls. Es va valorar molt positivament la sortida i poder veure in situ les diferents actuacions educatives d'èxit.
2020 - 2021
Durant tot el curs Seminari de València "A Muscles de Gegants"
Aquest curs els membres de l'equip ICE en Comunitats d'Aprenentatge participem al Seminari de València "A Muscles de Gegants". Aprofitem que telemàticament ens podem traslladar a València per gaudir d'aquesta formació i poder fer després un feedback al nostre equip de Lleida.

Ens connectem un dissabte al mes, tot fent tertúlies dialògiques i el treball en Comissions Mixtes.

Podeu trobar més informació sobre aquest seminari en el següent enllaç: http://cefire.edu.gva.es/course/info.php?id=10984
2019 - 2020
6 de setembre Jornada de formació en Comunitats d'Aprenentatge A l'inici del curs escolar l'equip ICE de Comunitats d'Aprenentatge organitza una jornada de formació inicial dirigida a tots els claustres dels centres educatius que són Comunitat d'Aprenentatge a Lleida. Durant la jornada s'explica el funcionament d'una escola i es debat sobre els factors que han facilitat el seu procés de transformació. La jornada es converteix en un espai real d'intercanvi pedagògic, partint d'una realitat escolar semblant i molt propera, les mestres van participar expressant els seus dubtes i reflexionant sobre accions futures. Una jornada de treball intensa i molt productiva. En aquesta edició l'escola convidada fou Mare de Déu de Montserrat de Terrassa.
12 de juny Comunitats d'aprenentatge: intercanvi d'experiències educatives d'èxit Jornada dedicada a que les escoles que són Comunitats d'Aprenentatge a Lleida per compartir entre ells facin un intercanvi d'experiències relacionades amb les tasques que duen a terme al respecte.
2018
7 de setembre Jornada de formació en Comunitats d'Aprenentatge A l'inici del curs escolar l'equip ICE de Comunitats d'Aprenentatge organitza una jornada de formació inicial dirigida a tots els claustres dels centres educatius que són Comunitat d'Aprenentatge a Lleida. Durant la jornada s'explica el funcionament d'una escola i es debat sobre els factors que han facilitat el seu procés de transformació. La jornada es converteix en un espai real d'intercanvi pedagògic, partint d'una realitat escolar semblant i molt propera, les mestres van participar expressant els seus dubtes i reflexionant sobre accions futures. Una jornada de treball intensa i molt productiva. En aquesta edició l'escola convidada fou Santiago Apostol del barri del Cabanyal a València.
15 de maig Jornada intercanvi d'experiències CdA
2017
7 de setembre Jornada Comunitats d'aprenentatge A l'inici del curs escolar l'equip ICE de Comunitats d'Aprenentatge organitza una jornada de formació inicial dirigida a tots els claustres dels centres educatius que són Comunitat d'Aprenentatge a Lleida. En aquesta ocasió van convidar a la Raquel García i al Miguel Àngel Charneco, directora i cap d'estudis de l'Escola Joaquim Ruyra de l'Hospitalet de Llobregat. Durant la jornada ens van explicar el funcionament de l'escola i vam poder debatre sobre els factors que han facilitat el seu procés de transformació.

Comunitats d'aprenentatge a Lleida

A continuació podreu accedir als documents de les diverses escoles lleidatanes que són Comunitat d'Aprenentatge. En aquests docuemnts les escoles ens exliquen com apliquen les actuacions educatives d'èxit i quines activitats fan. Doneu un cop d'ull, és força interessant!

ESCOLA JOAN XXIII

ESCOLA CERVANTES