Equip ICE Museus i biblioteques escolars: espais per desenvolupar la competència alfabetitzadora dels infants

Coordinació

Nom: Nayra Llonch Molina.

Correu electrònic: nayra.llonch@udl.cat

Descripció

L'Equip ICE Museus i Biblioteques té un recorregut de recerca, docència i treball aplicat en l'àmbit del desenvolupament de la competència alfabetitzadora i informacional tant a partir de la lectura i la literatura infantil com a partir dels objectes (didàctica de l'objecte).

Està vinculat a un projecte d'innovació i millora en la docència atorgat dins la Convocatòria d'Ajuts per a la realització de Projectes d'Innovació i Millora de la Docència de la UdL a desenvolupar durant el curs 2019-2020, que du per títol "ApS per al desenvolupament de la competència alfabetitzadora a través de la creació de Museus Escolars en centres educatius".

Objectius:

1. Formar un equip de treball interdisciplinari que es formi, reflexioni i creï experiències de museus i biblioteques escolars com a espais per desenvolupar la competència alfabetitzadora de l'alumnat d'educació infantil i primària.
  2. Formar als membres de l'equip en el disseny, creació, gestió i dinamització de museus i biblioteques escolars.
  3. Elaborar un model de disseny, creació, gestió i dinamització de museus i biblioteques escolars als centres d'Educació Infantil i Primària.
  4. Portar a la pràctica les propostes dissenyades segons aquest model per tal d'avaluar-lo.
  5. Establir pautes de treball i sinergies escola - universitat - comunitat per poder desenvolupar futures col·laboracions al voltant de la creació i dinamització de museus i biblioteques escolars.

Continguts:

• Competència alfabetitzadora
  • Museus i biblioteques escolars
  • Literatura infantil
  • Didàctica de l'objecte

Foto Equip ICE Museus i Biblioteques.jpeg

Més fotografies de l'Equip i les seves activitats.

Darrera modificació: