Equip ICE Museus i biblioteques escolars: espais per desenvolupar la competència alfabetitzadora dels infants

Coordinació

Nom: Nayra Llonch Molina.

Correu electrònic: nayra.llonch@udl.cat

Descripció

L'Equip ICE Museus i Biblioteques té un recorregut de recerca, docència i treball aplicat en l'àmbit del desenvolupament de la competència alfabetitzadora i informacional tant a partir de la lectura i la literatura infantil com a partir dels objectes (didàctica de l'objecte).

Està vinculat a un projecte d'innovació i millora en la docència atorgat dins la Convocatòria d'Ajuts per a la realització de Projectes d'Innovació i Millora de la Docència de la UdL a desenvolupar durant el curs 2019-2020, que du per títol "ApS per al desenvolupament de la competència alfabetitzadora a través de la creació de Museus Escolars en centres educatius".

Objectius:

1. Formar un equip de treball interdisciplinari que es formi, reflexioni i creï experiències de museus i biblioteques escolars com a espais per desenvolupar la competència alfabetitzadora de l'alumnat d'educació infantil i primària.
  2. Formar als membres de l'equip en el disseny, creació, gestió i dinamització de museus i biblioteques escolars.
  3. Elaborar un model de disseny, creació, gestió i dinamització de museus i biblioteques escolars als centres d'Educació Infantil i Primària.
  4. Portar a la pràctica les propostes dissenyades segons aquest model per tal d'avaluar-lo.
  5. Establir pautes de treball i sinergies escola - universitat - comunitat per poder desenvolupar futures col·laboracions al voltant de la creació i dinamització de museus i biblioteques escolars.

Continguts:

• Competència alfabetitzadora
  • Museus i biblioteques escolars
  • Literatura infantil
  • Didàctica de l'objecte

WEB DE L’EQUIP MIBE

Foto Equip ICE Museus i Biblioteques.jpeg

Més fotografies de l'Equip i les seves activitats.

Novembre

Podeu recuperar les ponències de la Jornada en els vídeos  que podeu trobar en aquest enllaç:

IV Jornada de museus i biblioteques escolars

La quarta jornada, té com a finalitat, d’una banda, donar a conèixer la tasca desenvolupada pels membres del grup durant el curs 2022-2023 i, per l’altra, realitzar formació sobre objectes i lectura compartida.

Les sessions que configuren la jornada estan pensades pel personal docent o en formació (de nivells educatius infantil, primària, ESO, batxillerat i cicles formatius i universitat). D’igual manera, els pot ser d’utilitat a professionals d’educació en museus i centres patrimonials i a professionals de biblioteques vinculats a la Literatura infantil i juvenil.

Novembre

Podeu trobar el programa i les ponències de la Jornada en aquest enllaç:

III Jornada de museus i biblioteques escolars

La tercera jornada formativa, té com a finalitat, d’una banda, donar a conèixer la tasca desenvolupada per les membres del grup durant el curs 2021-2022 i, per l’altra, realitzar una formació sobre laboratoris de lectura i l'ús d'objectes dins d'aquests.
Novembre II Jornada de museus i biblioteques escolars.

La Jornada té com a finalitat, d’una banda, donar a conèixer la tasca desenvolupada per les membres del grup durant el curs 2020-2021 en l’àmbit de la didàctica de l’objecte i la conceptualització, creació i dinamització de museus i biblioteques escolars, i, per l’altra, realitzar un taller de creació de maletes didàctiques com a eina per a la dinamització dels museus i biblioteques escolars.

Novembre I Jornada de museus i biblioteques escolars.

Es vol donar a conèixer la tasca innovadora en l’àmbit de la conceptualització i creació de museus i biblioteques escolars com a espais per a desenvolupar les competències alfabetitzadora i informacional, i animar els participants que ho desitgin a formar part del grup ICE pel curs 2020-21.

Darrera modificació: