Olimpíada de geografia

logo_olimpiada.jpg_505618817
Edifici Rectorat, Facultat de Lletres de la UdL

Descripció i objectiu de l'activitat:

L’Olimpíada de Geografia és un concurs organitzat pel Col·legi de Geògrafs i el Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida, que té com a objectiu promoure l'interès pels estudis de Geografia entre l'alumnat de Lleida i premiar els estudiants de segon de batxillerat que demostrin un millor coneixement dels continguts de la matèria de Geografia.

Col·labora en l'activitat l'Institut d'Estudis Ilerdencs, la Faculat de Lletres de la UdL i l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya.

Funcionament de l'activitat:

L’Olimpíada de Geografia constarà de dues fases: una primera fase local, que es realitzarà a la UdL, i una segona fase estatal que se celebrarà a Madrid i om només hi participaran els 3 finalistes de la fase local.

Hi poden participar els estudiants de 2n de Batxillerat matriculats en l’assignatura de Geografia (curs 2019-2020) de qualsevol centre de la província de Lleida.

Inscripcions:

Per tal de participar a la Olimpíada de Geografia cal enviar la butlleta adjunta a montse.guerrero@udl.cat

Data límit preferent: 21 de febrer del 2020

Descàrrega de la butlleta Inscripció FASE LOCAL_XI_Olimpiada (doc)
Pots consultar aquí les bases oficials del Colegio de Geógrafos BasesXIOlimpiada (pdf)

FASE LOCAL: Lleida, dimecres 11 de març

La fase local es realitzarà el dimecres 11 de març de 2020 a l'Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida.
La prova consta de 50 preguntes d’opció múltiple que poden incorporar gràfics, fotografies i mapes sobre el temari de 2n de Batxillerat. Cada pregunta resposta correctament valdrà un punt, la manca de resposta no penalitza i cada resposta errònia restarà 0,10 punts.

La durada de la prova és de 45 min. Els estudiants i els centres educatius participants rebran un diploma acreditatiu. Els tres estudiants guanyadors rebran, a més del diploma acreditatiu, material bibliogràfic o altres d’obsequis per part dels organitzadors.

El primer classificat tindrà la matrícula gratuïta del primer any del grau a la UdL. Els tres centres educatius que obtinguin les millors qualificacions també rebran un diploma acreditatiu.

PROGRAMA DE LA FASE LOCAL

10:30 Recepció i benvinguda dels estudiants.
11:00 Inici de la prova.
12:00 Presentació del grau de Geografia i del doble grau de Geografia i Turisme.
12:30 Exposició de les sortides professionals dels geògrafs amb la participació de Joves geògrafs integrats al mercat laboral.
13:00 Entrega de diplomes i premis.

El tribunal de la fase local estarà format per professors del Departament de Geografia i Sociologia de la UdL. En acabar la correcció, el tribunal proposarà els tres guanyadors. Aquests s’han de comprometre a participar en la fase estatal que es durà a terme a Madrid.

FASE ESTATAL: Madrid, 24 i 25 d’abril

La prova constarà de 100 preguntes d’opció múltiple que poden incorporar gràfics, fotografies i mapes sobre el temari de 2n de Batxillerat. Cada pregunta resposta correctament valdrà un punt. La manca de resposta no penalitza però cada resposta errònia restarà 0,10 punts. La durada de la prova és de 90 min.

El Col·legi de Geògrafs designarà un Tribunal Especial que qualificarà els exercicis i proposarà la classificació dels participants, d’acord amb els criteris de qualificació i desempat establerts. En cas d’empat per al primer premi es farà un sorteig que determinarà l’estudiant guanyador. Les despeses d’allotjament i manutenció dels alumnes aniran a càrrec de l'organització de la XI Olimpíada.

Tot els participants rebran un diploma acreditatiu i un obsequi. Els tres guanyadors rebran un diploma acreditatiu i els següents premis:

• 1r: Medalla d’Or i 500 €
  • 2n: Medalla de Plata i 300 €
  • 3r: Medalla de Bronze i 200 €
  • Els classificats entre els llocs 4t i 10è rebran un diploma acreditatiu i 50 €.
  • Els tres centres educatius que obtinguin les millors qualificacions també rebran un diploma acreditatiu.