'Los niños tontos' de Ana María Matute en el contexto de la literatura fantástica

los niños tontos
Adreça:

Sala d'Actes, Rectorat-Facultat de Lletres, Universitat de Lleida

L'Equip ICE de Llengua i Literatura Castellanes van impartir una conferència que tenia com a tema central Los niños tontos, d'Ana María Matute. Això ha estat en motiu que és una de les lectures prescriptives per les Proves d'Accés a la Universitat de 2019. Germán Cánovas, llicenciat en Filologia hispànica i en Teoria de la literatura i la literatura comparada, va ser l'encarregat de dur-la a terme. A més de la seva activitat docent i investigadora és membre fundador de GrOC (Gramàtica Orientada a les Competències), una associació que té com a eix principal la millora de l'ensenyança de la llengua a Secundària.

Es va tractar d'una explicació dividida en els tres blocs principals del llibre, indagant en allò que Ana María volia explicar amb els seus contes:

1. Ritos de paso
  2. La sed infinita
  3. Los niños crueles

Es va comprovar que la inocència i, sobretot, la fantasia eren el motor de creació de l'autora, intercalant-ho amb un anàlisi de l'estil literari de Matute. L'alumnat tenia l'oportunitat de conèixer les respostes de certes preguntes que poguéssin sorgir arran de la lectura, podent sortir d'allà estant més preparats per la selectivitat.

Vídeo de la jornada