Les STEAM en moviment

L'astronomia a l'aula, les tecnologies cap als ODS i les metodologies de la indagació cap al coneixement

Cartell STEAM

INTRODUCCIÓ:

Aquest conjunt de 4 conferències s'afegeixen a les activitats de la Setmana de la Ciència 2020.

Els temes que s'hi desenvoluparan estan relacionats amb el maneig de les eines de l'astronomia a l'aula; amb les tecnologies per apropar-se als ODS; i amb les metodologies basades en la indagació per arribar al coneixement

OBJECTIUS:

-Fer transferència al professorat, i a la vegada posar en comú, aquelles activitats i/o projectes d’àmbit STEAM que siguin aplicables a les aules i d’interès per als seus alumnes.
-Actualització de la formació en plataformes virtuals i recursos digitals per a treballar de forma telemàtica.
-Treballar en el marc de les metodologies propicies basades en el paper actiu de l’alumne i en l’aprenentatge cooperatiu.
-Desenvolupar la indagació com a metodologia per accedir al coneixement.

A QUI S'ADREÇA?

A les persones que us esteu formant per a ser futurs docents, a les professionals de l’educació en actiu, al professorat universitari i a totes aquelles persones que esteu interessades en les STEAM.

PROGRAMA:

12 de novembre.

L'astronomia com a eix vertebrador de les STEAM. Coneix les formaciones i les caixes de NASE (10 tallers).

A càrrec de Rosa Maria Ros Ferrer.

19 de novembre

L’astronomia com a eix vertebrador. El maletí del jove astrònom i Fes-ho tu mateix: taller 4.

A càrrec de Rosa Maria Ros Ferrer

26 de novembre

Fem usuaris més sostenibles. Treballem els Objectius de Desenvolupament Sostenible amb diferents tecnologies favorables i recursos digitals, com el mapting.

A càrrec de Maria del Mar Lluelles Perera.

3 de desembre

Indagació, experimentació i modelització en l'àmbit STEAM.

A càrrec de Digna Couso Lagarón

DADES D'AGENDA:

Dates: 12, 19 i 26 de novembre i 3 de desembre

Horari: Totes les sessions seran en dijous a les 17.30 h i es faran de manera virtual amb streaming.

Seguiment virtual: L'enllaç s'enviarà a les persones inscrites

Inscripció: http://bit.do/fKXJm

Descarrega't el CARTELL