La tutorització dels treballs de recerca: Accés a la informació i al seu tractament

arrows2-

INTRODUCCIÓ

Un curs més, hem pensat que des de l'ICE de la UdL podem donar suport al professorat que s'encarrega dels Projectes de Recerca de 4t d'ESO i dels Treballs de Recerca de Batxillerat. La proposta que fem a continuació és la realització d'un taller per tal de donar eines als i les tutores dels Treballs de recerca en la didàctica de la metodologia de recerca i a fi d'impulsar l’estructuració dels treballs de recerca de l’alumnat.

Aquest taller està pensat per donar resposta a una demanda que va sorgir a partir de la formació dels curs passat.

CONTINGUTS:

El taller tindrà un enfocament més proper a la recerca en les Ciències Socials, incloent teoria i pràctica, repartit en dues sessions.
  • Sessió 1:
-Disponibilitat de bones fonts d'informació i obtenció fiable de dades.
-L'accés al coneixement en el punt de partida de la recerca

Materials utilitzats a la 1a sessió

• Sessió 2:
-Què necessita tenir en compte el tutor/a a l'hora de tutoritzar un Treball de Recerca de Batxillerat?
-Metodologia específica de recerca a partir dels objectius plantejats
-Valoració d’exemples concrets

Materials utilitzats a la 2a sessió

DADES D'AGENDA:

• Dijous 21 d'abril de 2022 - Sessió a l'aula d'informàtica 0.38 de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, amb el guiatge de Patrícia Vergara, de la Biblioteca Jaume Porta de la UdL

Horari:  De 16.00 a 17.30 h

• Dimecres 04 de maig de 2022 -  Sessió a l'aula 3.07 de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, amb el guiatge de Paquita Sanvicén i Ceci Lapresta, professorat de la FEPTS de la UdL

Horari:  De 17.00 a 20.00 h

Certificació: 5 h. de formació XTEC