Evidències educatives en les Comunitats d’aprenentatge

Informació de l'esdeveniment
Inici:
 | 
Finalització:
 | 

 

 

Aquesta formació, que promou l'equip ICE en Comunitats d'aprenentatge, consta de dues sessions presencials en format de conferència.



Sessió 1:

CAP A LES EVIDÈNCIES CIENTÍFIQUES AMB IMPACTE SOCIAL EN CENTRES D'EDUCACIÓ ESPECIAL.

En aquesta sessió s'aprofundirà en el funcionament de les AEE. Es compartirà l’experiència de treball en CdA en un centre d’educació especial. Finalment, es vol compartir neguits de com podem atendre l’alumnat NEE en el marc de les Comunitats d’Aprenentatge.

Formadora: Magdalena Camps. Llicenciada en Pedagogia, Mestra de pedagogia. Actualment Directora del CEE Verge de l'Esperança de Cheste (València).

Data i hora: 18 de setembre a les 17:30 h.

Lloc: Aula 0.01. Edifici Polivalent 2. Campus de Cappont de la UdL.



Sessió 2:

BASES TEÒRIQUES DE L'APRENENTATGE DIALÒGIC. MATEMÀTICA DIALÒGICA

En aquesta xerrada es presenta la matemàtica dialògica, basada en evidències científiques. La situació actual arran dels resultats d’aprenentatge publicats per PISA ens situa davant del repte d’implementar actuacions educatives que hagin provat amb evidències contrastades la seva eficàcia per millorar els aprenentatges. En aquesta xerrada, primer es donen les bases teòriques que justifiquen les actuacions que es porten a terme. Després, es donen exemples pràctics sobre dues actuacions educatives d’èxit, els grups interactius, i les tertúlies dialògiques, en el cas de l’ensenyament de les matemàtiques. S’explica les dues actuacions des del punt de vista del disseny d’activitat per l’aula. Es reflexiona sobre l’impacte en el resultats d’aprenentatge i es mostren resultats de l’impacte que tenen sobre la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques. 

Formador: Javier Díez-Palomar. Professor titular del Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB. Membre de CREA, Comunitat de Recerca per a l'Excel·lència de Tots. IP del GRESUD (Grup de Recerca en Educació per a la Superació de les Desigualtats), centre de recerca consolidat reconegut per la Generalitat de Catalunya (AGAUR). President de 2019 a 2023 de l'Associació Multidisciplinària de Recerca Educativa AMIE, membre de WERA (World Educational Research Association), i actual vicepresident. Membre permanent en representació d'Espanya en la Commission Internationale pour l'Ètude et l'Amélioritation de l'Enseignement donis Mathématiques (CIEAEM) des de 2012, i vicepresident des de 2023.

Data i hora: 22 de gener a les 17:30 h.

Lloc: Aula 1.19. Edifici Polivalent 2. Campus de Cappont de la UdL.

 

Es certificaran 5 hores de formació, amb l'assistència a les dues sessions.

Agenda