Dona, ciència i tecnologia: una carrera de fons.

a càrrec de la Dra. Núria Salan, professora i investigadora a la Universitat Politècnica de Catalunya i Presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia.

Dona i Ciència

La Dra. Núria Salán, presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia (filial de l'ICE), doctora en ciència de materials i enginyeria metal·lúrgica per la Universitat Politècnica de Catalunya i professora de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

Núria Salán aposta i participa activament en la promoció de l'apoderament de les noves generacions de dones tecnòlogues en tots els àmbits de la ciència i la tecnologia com l'enginyeria, la informàtica, l'arquitectura i les telecomunicacions, a través de la captació de talent femení i de diverses investigacions en materials i tècniques d'innovació docent i mètodes d'aprenentatge.

Tota la seva tasca se li ha reconegut al 2017 amb el Premio Mujer y Tecnología de la Fundació Orange, guardó que reconeix anualment les dones que destaquen per la feina que duen a terme en els àmbits de la tecnologia i la innovació social, i els resultats de la qual són referents en el desenvolupament i la transformació de la societat, i milloren la qualitat de vida de les persones. A més, la seva trajectòria serveix com a exemple de la possibilitat de trencar amb els estereotips de gènere i l'eliminació de discriminacions que les dones pateixen en l'àmbit científic, un dels temes que es van abordar el passat 12 de febrer durant la Commemoració del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència a la UdL.

L'activitat està oberta a tot el professorat, en especial al de ciències, tecnologia, matemàtiques, tant de primària com secundària.
Evidentment hi està convidat tothom que senti la necessitat de promoure la presència de les dones en les disciplines científiques i treballi en l'orientació personal de les dones i les nenes.

Un cop acabada la conferència es farà la presentació de la impressió 3D com un motor dinamitzador de les habilitats STEAM, a càrrec de Joan Folguera, de l'empresa Intech3d, especialitzada en disseny i impressió en 3D. Aquesta empresa té una sessió dedicada a l'educació, tant pel que fa la seva relació amb la tecnologia com amb la vessant creativa per les possibilitats de desenvolupament artístic.

Dades d'agenda:

Dia i hora: Dijous 22 de febrer / 17h a 18.30h

Lloc: Facultat de Dret, Economia i Turisme. Campus de Cappont de la UdL

Aula: -1.03 (planta inferior)

Inscripció:

Us podeu inscriure en aquest formulari

Galeria d'imatges