Conferència sobre lectures obligatories a la selectivitat

Estudi de l'obra La casa de Bernarda Alba, a càrrec de Josep M. Sala-Valldaura

Sala d'actes de la Facultat de Lletres de la UdL

Estudi de l'obra La casa de Bernarda Alba, a càrrec de Josep M. Sala-Valldaura

El passat 20 de març, va tenir lloc la segona conferència del present any sobre lectures obligatòries de selectivitat, organitzada per l'Equip ICE de Llengua i literatura castellanes de la Universitat de Lleida, i destinada als estudiants de Batxillerat. L'obra objecto d'estudi, va ser La casa de Bernarda Alba, de Federico García Lorca. Va impartir la conferència el poeta, escriptor i exprofessor de literatura castellana de la Universitat de Lleida, Josep M. Sala-Valldaura.

La xerrada va tractar, especialment, de les regles que impliquen la lectura i representació d'aquesta obra de teatre. El ponent va tractar també els conceptes de "patètic" i "tràgic" associats a aquesta obra, la hipocresia moral, o l'enfrontament entre la naturalesa i la societat.

El conferenciant va posar l'accent principalment en la posada en escena de l'obra i l'escenografia, que no solament engrandeixen emotivament l'obra sinó que es converteixen en un ingredient fonamental.

En definitiva, assistim a una xerrada rigorosa, clara, "teatralitzada" en alguns moments (d'acord amb el tema de la xerrada) i atractiva per al públic que omplia la Sala d'Actes de la Facultat de lletres.