Cicle de conferències equip ICE Altes Capacitats

INTRODUCCIÓ:

L'Equip ICE d'Altes Capacitats fa anys que treballa per entendre la situació d'aquest alumnat i per buscar estratègies per ajudar al procés d'aprenentatge que difereix del recorregut habitual dels seus companys. En aquest camí, hi són part fonamental les famílies, que s'impliquen i donen suport als centres educatius i al professorat pel bé dels seus fills. Amb aquesta idea hem organitzat el Cicle de conferències que us presentem a continuació.

CICLE DE CONFERÈNCIES

TÍTOL: "Què canvia quan identifiquem una alta dotació intel·lectual"

NOM PONENT: Àngel Guirado

DESCRIPCIÓ: Identificar forma part del procés educatiu en el que prenem posició davant d'unes necessitats i adoptem les mesures d'atenció educativa que es corresponen amb la dotació identificada. Analitzem els conceptes associats i les maneres de procedir en la identificació evitant tots els prejudicis i estereotips que s'han construït al voltant del concepte. Analitzar el concepte i diferenciar-lo d'altres que hi tenen relació és un dels primers objectius a plantejar-se. Un segon objectiu associat a l'anterior és l'anàlisi dels diversos models de treball que haurien de considerar, els generals per a tots els alumnes, i els personalitzats per a un col·lectiu determinat que es diferencia qualitativa i quantitativament de la resta en la manera de treballar, en com aprèn i amb quina intensitat ho fa. això contempla un nou model d'escola, de rol docent i de l'ús de recursos digitals.

DATA: Dimecres 7/10/20
HORA: 18.00h

TÍTOL: “Emocions a les altes capacitats”

NOM PONENT: Magaly Castañeda Guerrero

DESCRIPCIÓ: En aquesta sessió farem una introducció per l’univers emocional i de benestar amb l’objectiu de dur a terme una revisió dels aspectes emocionals que caracteritzen (o no) a les persones amb altes capacitats, fent especial èmfasi en els trets propis de la hipersensibilitat associada i els seus mites, impacte i pautes per abordar-la a nivell familiar i escolar. També abordarem els aspectes neurològics que ens mostren els estudis més recents, tot amb la mirada posada en fer prevenció i una intervenció oportuna per tal de millorar el benestar de les persones amb AC.

DATA: Dissabte 17/10/20
HORA: 10.00h

TÍTOL: Programa TALENT

NOM PONENT: Col·legi El Carme (LLEIDA)

DESCRIPCIÓ: La intervenció amb l'alumnat amb altes capacitats ha estat la part oblidada de l'atenció a les necessitats específiques d'aprenentatge. El Col·legi El Carme ens relata com podem mirar-nos les altes capacitats des d'una altra perspectiva i atendre aquesta tipologia d'alumnat tenint en compte les seves fortaleses, interessos i motivació.

DATA: Dimarts 3/11/20
HORA: 18.00h

TÍTOL: RECERCA SOBRE LA DOBLE EXCEPCIONALITAT:
Concepte, avaluació diagnòstica i atenció educativa

NOM PONENT: Natàlia Luján

DESCRIPCIÓ: Des del Grup de Recerca d'Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat (GRAC) del COPEC vam tenir la inquietud de saber més sobre el concepte de la “doble excepcionalitat”, és a dir, quan una persona té altes capacitats i al mateix temps algun trastorn associat. El fet de no haver molta informació sobre el concepte “doble excepcionalitat”, va portar a plantejar-nos fer una recerca documental qualitativa on podríem recollir en un sol document tota la informació relacionada amb aquest àmbit, recercant bibliografia i webgrafia sobre el tema en diferents idiomes i diferents països, a part d’aportar la nostra experiència, per així poder contribuir a proporcionar més informació i eines a tots els professionals de l’educació, per tal de detectar, identificar i atendre a l’alumnat amb altes capacitats que tenen algun trastorn associat, amb els quals es dóna més fracàs escolar i requereix d’una atenció educativa molt adaptada.

DATA: Divendres 13/11/20
HORA: 18.00h

PER TAL D'INSCRIURE'S (fins al dia 6 d'octubre):

INSCRIPCIÓ PER A PERSONES AMB XTEC: http://bit.do/fJWSX

INSCRIPCIÓ PER A PERSONES SENSE XTEC: http://bit.do/fJWTg

Enllaç de les sessions virtuals