Descripció: Aquesta formació pretén aportar continguts, eines i estratègies als docents per tal de dur a terme una excel·lent acció tutorial. Els tres factors principals que cal dominar per desenvolupar una tutoria eficaç són el control del grup (gestió d'aula), la comunicació amb les famílies i l'autoregulació emocional i el benestar docent (evitar la fatiga docent).
Reflexionarem sobre aspectes clau per al control efectiu, positiu i constructiu d'un grup classe, incidint en la tasca tutorial i en la construcció del clima de l'aula. També parlarem de la capacitat comunicativa que hem de tenir els bons tutors i tutores amb les famílies de l'alumnat; veurem com aconseguir un tracte més fluid, una major complicitat i un respecte mutu en la relació família-escola; i, finalment, centrarem la mirada en nosaltres com a tutors i tutores per millorar la relació amb els nostres companys i companyes de feina (interpersonal) i amb nosaltres mateixos i mateixes (intrapersonal), la qual cosa ens permetrà mantenir-nos en un bon nivell i evitar el desgast que va lligat a la tasca docent.
Formador/a: Glòria Farré Vidal i Eric Hernàndez Arancón.
Objectius:
- Reflexionar envers els quatre àmbits d'actuació de l'acció tutorial: l'alumnat, les famílies, l'equip educatiu i un mateix/a.
- Conèixer i compartir estratègies i recursos per implementar en el dia a dia a les etapes d'Educació Infantil, Educació Primària i ESO.
- Promoure una gestió efectiva i afectiva del grup classe, que sigui ferma i segura però alhora propera.
- Gestionar la comunicació amb les famílies d'una forma eficient.
- Aprendre a relacionar-nos amb els companys i companyes de feina i amb un/a mateix/a d'una manera positiva.
- Fomentar una visió crítica però constructiva de la nostra feina com a docents.
- Compartir, entre tots els/les participants del curs, reflexions, estratègies, recursos i opinions.
- Viure la nostra feina amb una mica més d'il·lusió i una mica menys d'angoixes i neguits.
- Reflexionar envers l'acció tutorial compartida i la vinculació d'aquesta al benestar docent.
Continguts:
- Comunicació.
- Autoestima.
- Lideratge.
- Vincles.
- Resiliència
- Benestar docent.
- Acció tutorial. .
Metodologia:
Metodologia socioafectiva. Sessions teòrico-pràctiques presencials per aprofundir en els diferents continguts del curs.
Role-playing i gestió i resolució positiva de conflictes.
Avaluació:
- Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge.
- Participació activa en les activitats proposades.
- Atenció personalitzada.
- Tasca final de transferència de la formació al context d’aula, centre o Servei Educatiu.
Certificació: 30 hores de formació.
Requisits de certificació:
- Assistència mínima a un 80% de les sessions de formació.
- Participació activa durant les diferents dinàmiques proposades i
- Validació positiva de la tasca proposada en el termini establert.
Altres dades de la formació:
Format: Presencial.
Espai: Aula 1.04. Ed. Polivalent 2. Campus de Cappont (Carrer de Pere de Cabrera, 5, 25001 Lleida)
Horari:
De 9:00 a 14:00 h.
Calendari:
- 1a Sessió: dimarts 1/07/25
- 2a Sessió: dimecres 2/07/25
- 3a Sessió: dijous 3/07/25
- 4a Sessió: divendres 4/07/25
- 5a Sessió: dilluns 7/07/25