Equip ICE Projecte d'aula
Descarregar PdfCoordinació
Nom: Montserrat Cortadellas Benítez
Correu: mcorta25@xtec.cat
Nom: Tània Majós Escolà
Correu: tmajos@xtec.cat
Descripció
Durant aquest curs ens basarem en el diàleg generat a partir de compartir les metodologies de treball de les diferents escoles.
Treballarem compartint diferents situacions d’aprenentatge dutes a terme a les escoles.
Reflexionar sobre les característiques que han de tenir aquestes situacions d’aprenentatge i si compleixen els requisits del Departament d’Educació i Formació Professional.
Objectius
- Relacionar les nostres pràctiques d’aula amb el currículum.
- Reflexionar sobre el terme “situacions d’aprenentatge”, sobre com les pràctiques educatives de diferents metodologies s’ajusten a la proposta del Departament d’Educació i Formació Professional.
- Reflexionar a partir de les propostes globalitzades i les converses culturals sorgides a l’aula
- Llegir i comentar articles per fomentar la nostra tasca docent.
- Continuar el lligam amb la “Xarxa de la Cultura matemàtica de les persones”.
- Potenciar la formació interna de l’equip ICE:
- des de la reflexió interna de l’equip
- des dels assessoraments externs (algun dels quals es podria obrir a persones alienes a l’equip ICE).
Continguts que treballem
- Projecte d'aula.
- Situació d'aprenentatge
- Itinerari formatiu.
- Conversa cultural.
Activitats i recursos
DATA | TÍTOL | INFORMACIÓ |
CURS 2024-25 |
- Hem aprofundit en l'estudi del currículum i la generació de situacions d'aprenentatge globalitzades. - Hem compartit propostes de diferents escoles. - Hem participat en la jornada de la Xarxa de la cultura matemàtica de les persones. |
|
CURS 2023-24 |
- Hem visitat escoles per a compartir realitats i per analitzar materials i espais. - Hem fet lectura i treball sobre documents del Departament d'Educació i FP i de diferents articles. - Hem mantingut el lligam amb la xarxa de la Cultura Matemàtica de les Persones. |
|
CURS 2022-23 | El sentit de la vida de l'aula: Escenaris d'aprenentatge | Jornada de reflexió i formació interna: Escenaris d’aprenentatge i anàlisi de diferents propostes. Pràctica d’aula |
CURS 2021-22 | El món de la vida de l'aula |
Es tracta de tres jornades en les que el treball gira al voltant del treball de la matemàtica a l'aula. |