Premi Batec al Projecte GEP-dual

GEP-Dual38545

Premi Batec al Projecte GEP-dual

La Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, juntament amb l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UdL, ha estat la guanyadora del 18e Premi Batec de la Paeria de Lleida a la recerca i la innovació educativa, pel seu programa ‘Mestres que formen mestres'.

Van recollir el premi el degà de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, Carles Alsinet, i el professor responsable d'aquest projecte col·lectiu, Jordi Coidures.

El Projecte GEP-dual posa la atenció en la millora de la formació inicial dels mestres. El seu àmbit de treball implica nens i mestres de les escoles de primària, i alumnes i professors de la facultat. En la coordinació del projecte, hi treballen conjuntament el professorat de la Facultat d'Educació, el Departament d'Ensenyament i l'ICE.

El professor Jordi Coiduras ha explicat la implicació dels mestres de les escoles que, dos dies a la setmana, acullen a les seves aules als alumnes de la facultat i els hi fan de padrins professionals, ajudant-los a desenvolupar la seva activitat en un escenari real, alhora que adquireixen competències i viuen la realitat del dia a dia de les escoles”. Segons Coiduras, “amb aquest projecte guanyen els alumnes; guanyen els tutors, que fan de formadors d’estudiants; guanyen els centres implicats, pel seu grau de compromís amb els futurs mestres, i guanya la Facultat, que permet, a partir de la pràctica tornar a la teoria i interrelacionar els aprenentatges”.

l'ICE hi juga un paper important en el projecte. De la mà de la Meritxell Morera, es planifica i es duu a terme la connexió, el seguiment i l'avaluació de les propostes i l'aprenentatge dels alumnes del GEP-dual. Així mateix es promou el paper disruptiu, transformador i d'alt potencial de transferència de l'escola als nous mestres i viceversa.

Galeria de Fotografies