Jornada: ENTRETEIXINT EXPERIÈNCIES

quadrada
Informació de l'esdeveniment
Lloc:
És una Jornada virtual
Inici:
 | 

 

  

 

Presentació i objectiu:

L'ICE de la UdL i el MIE de Lleida van organitzar la Jornada virtual "Entreteixint experiències - Els reptes d'una docència confinada" amb l'objectiu de compartir experiències viscudes en aquests darrers mesos a Infantil, a la Primària, a l’ESO, al Batxillerat i a la FP.  En aquest darrer trimestre molt complicat a tots els nivells, hem hagut d'aprendre ràpid i hem vist i viscut l'escola i l'educació d'una manera diferent. Sovint ha calgut assajar i equivocar-nos per saber què podíem i què no podríem fer.

Ara, després d'aquests mesos, tenim una experiència valuosa que val la pena compartir; no la podem desaprofitar.  Per això ens vam trobar virtualment prop de 250 docents, per escoltar-nos i explicar-nos com hem visctur l'educació des de casa, amb els edificis tancats però les escoles i centres educatius oberts. 

En aquesta jornada els dies 2 i 3 de juliol ens vam preguntar com hem vist el nostre alumnat i com hem treballat amb ell, quines han estat les oportunitats i quins han estat els inconvenients. També va mirar d'entendre, un cop més, que l'educació comporta comunicació, acompanyament i atenció, tant vers l'alumnat com cap al professorat.  Ara, més que mai, cal cuidar-nos per prendre nous rumbs i per acceptar nous reptes!

 

L'objectiu de la jornada, en definitiva, va ser compartir entre iguals, enriquir-nos junts i inspirar-nos de cara al nou curs. També va haver-hi reflexions i suggeriments per atènyer criteris sòlids davant de noves etapes de "semiconfinament".

Cartell de la jornada: https://urlzs.com/UKdpe

 


 

RECUPERA ELS VÍDEOS DE LES EXPERIÈNCIES CLICANT SOBRE EL TÍTOL DE LA PONÈNCIA

També pots veure els materials utilitzats anant a "Més informació", sota de cada experiència

 

 

EXPOSICIONS DIJOUS 2 DE JULIOL 

Sales d’Infantil i Primària

 

Horari

Sala 1

Infantil (0-6)

Sala 2

Primària

Sala 3

Primària

       

10h

-

10:05h

Presentació de la Jornada

Presentació de la Jornada

Presentació de la Jornada

10:05h 

-

10:30h

Un nou repte al nostre camí

per Cristina Flix, Yolanda Trullols i Àuria Samarra

(Llar infants El Carrilet, Albatàrrec)

Més informació

Més enllà de l’habitació

per Elisabeth Martínez, Anna Díaz 

(Escola Alba)

Més informació

Ballem? Coreografia col·lectiva

per Gerard Calderó

(Escola Sant Jordi)

Més informació 

-

10:55h

Sant Jordi Confinat

per Marta Solé

(Llar d'Infants El Niu, Tàrrega)

Més informació

Com fer història... i saber-ho

per Josep Gómez

(Escola Joan Maragall)

Més informació

Reptes confinats, oportunitats per al canvi!

per Yolanda Hernández i Raquel Baró

(ZER L’Oliver, de Maials)

Més informació

10:55h 

-

11:20h

L’orquestra vegetal

per Anna Pachón

(Escola Ciutat Jardí - Lleida)

Més informació

Més a prop que mai:  una experiència d'equip transformadora!

per Antonieta Aldabó

(Col. St Jaume-Les Heures, Lleida)

Més informació

Els racons de casa meva en una maqueta

per Lourdes Arbós 

(Escola Camps Elisis)

Més informació

11:20h – 11:45h

Proposta creativa

per Gerard Calderó

(Escola Sant Jordi)

Més informació

Confinament Virtual a l'Escola Mossèn Albert Vives

per Mireia Alba

(Escola Albert Vives, La Seu d’Urgell)

Més informació

#fentcicletotaniràbe. Reptes confinats

per Mestres de Cicle Mitjà

(Escola Països Catalans)

Més informació

11:45h – 12:05h

Intervencions obertes.

Final de la Jornada

Temps de confi(n)ament

per Anna García i Susana Brieba

(Escola Mare de Déu de la Mercè – Sant Ramon)

Més informació

Intervencions obertes.

Final de la Jornada

 

 

12:05

12:30h

 

 

 

 

 

Intervencions obertes.

Final de la Jornada


 

 

Sales de Secundària, CFGM i CFGS

Horari

Sala 4

Secundària

Sala 5

Secundària

Sala 6

CFGM i CFGS

       

10h

-

10:05h

Presentació de la Jornada

Presentació de la Jornada

Presentació de la Jornada

10:05h

-

10:30h

Donem-li un xic de color a la vida

per Anicet Cosialls

(INS Guindàvols)

Més informació

Tots hem après

per Alba Escolar, Amèrica Roure i Claudi Vidal

(INS Maria Rúbies)

Més informació

FP 4.0: La flexibilitat ens genera noves oportunitats

per Jordi Ruiz i Gemma Claverol

(INS Escola del Treball)

Més informació

10:55h

Investigació en el laboratori des de casa: Energia, piles i electròlisi

per Sònia Pérez i Ana de la Torre

(INS de l’Arboç)

Més informació

Gestió del treball cooperatiu i els treballs globalitzats en confinament a través de mentories

per Sandra Entrena

(Escola Virolai - Barcelona)

Més informació

Confinament en 3Ds

per Josefina Minguell i Merche Chacon

(INS Ronda)

Més informació

10:55h

-

11:20h

Creativitat en ciència, en temps de confinament

per Mónica Elía 

(INS Joan Oró)

Més informació

Els plàstics, tot un món

per M. Borrell, N. Tierz i L. Felip

(INS Josep Vallverdú)

Més informació

Confinament en directe

per 
Carme Giménez i
Divina Salvadó

(INS d'Hoteleria i Turisme de Lleida)

Més informació

11:20h

11:45h

En confinament: Institut obert d'Alpicat

per Sara Cabello 

(INS Alpicat)

Més informació

e-twinning: Hands of the World: Can you see what we say? 

per Ester Estrada

(INS Ponts)

Més informació

Experiències FOL en confinament

per Maria Carme Serrano, Rosa Villaró i Equip ICE de FOL de la
Universitat de Lleida

Més informació

11:45h

12:05h

Intervencions obertes.

Final de la Jornada

Intervencions obertes.

Final de la Jornada

Conducció virtual de Senderisme

per Marc Villacampa Jou

(INS d'Aran, Viella)

Més informació

12:05h

12:30h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Intervencions obertes.

Final de la Jornada

 

 

EXPOSICIONS: DIVENDRES 3 DE JULIOL

Horari

Sala 1 

 

10:00h 

-

 10:55h

L'escola postconfinament. Una millor Escola.

per Coral Regí

(directora de l'Escola Virolai de Barcelona)

Més informació

 


 

11:00h 

-

11:55h

 

SALA 1 INFANTIL: #Imaginari SET20 INF

per Cristina González 

(cap d'estudis de l'IE Daniel Mangrané de Jesús)

Més informació

SALA 2 PRIMÀRIA: Escola Octavio Paz: una mirada postpandèmia

per Xavier López 

(director de l'Esc Octavio Paz, Barcelona)

Més informació

 

 

SALA 3 SECUNDÀRIA: #Imaginari SET20 ESO

 

per Alberto Esteban 

(cap d'estudis d'ESO de l'IE Daniel Mangrané de Jesús)

Més informació 

11:55h

 12:00h

Cloenda de la Jornada

Cloenda de la Jornada

Cloenda de la Jornada

       

 

 

 


 

INDICACIONS per presentar la comunicació:

         

 

  • Interessa especialment que puguis explicar com heu gestionat l’acció educativa des del punt de vista del professorat.
  • Durant l’exposició és important aportar imatges (en una presentació), vídeo, material sonor o el que consideris Important perquè s’entengui bé el que vols explicar.
  • No cal contestar totes les preguntes que venen a continuació, solament aquelles que us siguin útils per desenvolupar i explicar la vostra experiència, per fer entendre com vau plantejar l’acció educativa. A part del que explicareu, volem que es pugui entrar en conversa i posar en valor també a partir dels comentaris dels assistents. 

 

1.-Suggeriments per parlar del que hem passat: Bones pràctiques d’adaptació a les circumstàncies derivades del confinament.

·         Què hem après? com ho hem après?

·         Què podríem millorar del que hem fet?

·         Què faríem diferent amb l’experiència que tenim?

·         Quins aspectes han estat importants i que no s’han de desatendre en el futur?

·         On ha quedat la socialització i què s’ha fet per reconduir-la?

·     Com s’ha establert la comunicació “humana”? Quins canals han estat més efectius? Com a equip docent, cap a les famílies i l’alumnat.

·         Quin paper de suport social ha fet l’escola? Què més podria fer si estigués organitzada a priori?

 

2.-Suggeriments per parlar sobre el present: Intercanvi emocional, de retrobada, “d’animació interpersonal”.

·         Com ens hem sentit, què és el que ens ha permès ser resilients? Com ens hem animat davant de la dificultat?

·         Compartir il·lusió per tal d’activar-nos.

·         Obrir mires a les famílies que es troben limitades. Com ajudar-les a ser agents actius i de suport a l’aprenentatge?

·         La solitud vs l’acompanyament mutu.

·         Què necessitem per cohesionar claustres, equips docents i grups d’alumnes en aquest temps post confinament de fase 0? la distància física que no suposi una distància social...

 

3.-Suggeriments per parlar sobre el que vindrà: Criteris enfocaments, línies de treball, competències essencials que heu planificat per a un "semiconfinament" (més enllà dels aspectes estructurals dels centres).

·  Com abordarem la manca de professorat per arribar a tothom en les condicions favorables. L’autonomia de l’alumne.

·  Pensem en continguts transmissius i activitats repetitives o bé amb el treball globalitzat i enfocament d’alumne en el centre del seu aprenentatge? 

·   Com gestionar l’aprenentatge d’un alumnat cansat de tanta feina descontextualitzada… Aguantarem un altre trimestre així?

·         Com els ajudem a ser autònoms?

·         Com impliquem les famílies en el suport de l’aprenentatge?

·    En les sessions presencials, quines tasques d’aprenentatge s’enduran cap a casa per continuar treballant de forma autònoma?

·         Com ho avaluarem tot plegat?

·         Com incentivar la relació amb els companys i amb altres persones de l’entorn de l’alumne?

 

4.-Altres interrogants:

  • El confinament ha provocat una revolució educativa o un retrocés? S’ha forçat la transformació? Quines prioritats educatives es dibuixen a partir d’ara?