Emprenedoria de pel·lícula

El cinema: una eina per a l’aprenentatge en emprenedoria

REPTE/PROPOSTA DE TREBALL:

El passat 28 d’abril, a les 16:00h, es va realitzar la Jornada final de l’activitat Emprenedoria de pel·lícula, organitzada per l’Equip ICE Implementació de l’emprenedoria a l’FP de l’ICE Universitat de Lleida.

La jornada va ser presentada i moderada pel popular actor, cantant i còmic Ferran Aixalà i va ser la cloenda de les diferents activitats fetes al llarg del curs. El programa va ser:

•    16:00h – Benvinguda i presentació institucional
  • 16:10h – Presentació dels treballs elaborats per l’alumnat de l’INS Caparrella (Lleida)
  • 16:40h – Taula rodona amb joves emprenedors/es d’Incorpora La Caixa
  •    17:30h – Comiat

Video de la sessió:

Novetats del repte, a dia de 20 d'abril de 2021:

La jornada final de l’activitat Emprenedoria de pel·lículaorganitzada per l’Equip ICE Implementació de l’emprenedoria a l’FP de l’ICE Universitat de Lleida, serà el 28 d'abril de 2021, a les 16:00 hores.

La jornada serà presentada i moderada pel popular actor, cantant i còmic Ferran Aixalà i és la cloenda de les diferents activitats fetes al llarg del curs (vegeu document adjunt i cliqueu AQUÍ) i constarà del següent programa:

• 16:00h – Benvinguda i presentació institucional
  • 16:40h – Taula rodona amb joves emprenedors/es d’Incorpora La Caixa
  • 17:30h – Comiat

La Jornada s’adreça especialment a l’alumnat i al professorat de cicles formatius i ESO o Batxillerat que treballin temes d’emprenedoria en alguna de les seves assignatures.

Per poder participar a la jornada, cal que feu la inscripció al FORMULARI.

La jornada és oberta a tothom i la podeu seguir a través del següent ENLLAÇ.

Per a tots aquells centres que vulguin participar-hi.

Els centres participants han de presentar un vídeo d’uns 5 o 6’ que inclogui talls bus de la pel·lícula o les pel·lícules que han treballat.

En els talls han de mostrar comentats aspectes relacionats amb l’emprenedoria com poden ser el model de negoci, la millora del procés productiu, la innovació, la detecció de possibles equivocacions, la detecció de necessitats, etc.

En el següent document trobareu l'activitat proposada d'una forma més detallada, feu click.

Adjuntem una proposta de pel.lícules, també podeu utilitzar altres, feu click.

INTRODUCCIÓ:

Des de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, L’Equip ICE Implementació de l’emprenedoria a l’FP organitza l’activitat Emprenedoria de pel·lícula.

En el món del cinema, són moltes les pel·lícules que mostren processos emprenedors, siguin reals o de ficció, que abasten àmbits, entorns, èpoques i realitats ben diferents. Emprenedoria de pel·lícula pretén fer una proposta de treball adreçada tant a l’alumnat com al professorat d’FP, consistent en treballar els conceptes claus de l’emprenedoria a través del cinema.

L’activitat consta de tres accions / sessions diferenciades.

PROGRAMA:

1ª Sessió (dimarts 10 de novembre de 2020, 16:00h a 17:00h): s’adreça a tot el professorat d’FP de la demarcació de Lleida i consistirà en la presentació de l’activitat i una ponència a càrrec del Sr. José Manuel Alonso (Càtedra d’Emprenedoria de la UdL) on es mostraran experiències de treball sobre conceptes claus de l’emprenedoria a través de fragments de pel·lícules.

2ª Sessió (dilluns 30 novembre de 2020, 18:00 a 19:00h): s’adreça a l’alumnat i professorat d’FP que participa a l’activitat. Es presentarà una ponència a càrrec del Sr Jordi Tarragona (Advocat i assessor en emprenedoria d’empreses familiars) i es farà la proposta de treball a fer i a presentar a la darrera sessió, la jornada final.

3ª Sessió (maig 2021): Jornada virtual que s’adreça a tot el professorat d’FP de la demarcació de Lleida. Consistirà en una ponència inicial, la mostra del treball fet als centres educatius entorn la proposta Emprenedoria de pel·lícula i mostra d’experiències reals de persones que han creat els seus negocis amb el suport d’Incorpora La Caixa.

A QUI S’ADREÇA?:

L’activitat s’adreça a tot el professorat d’FP de la demarcació de Lleida.

DADES D'AGENDA:

Sessions: 1) dimarts 10 de novembre, de 16 a 17h; 2) dilluns 30 de novembre, de 18:30 a 19:30 h; i 3) maig 2021 (a concretar).

Seguiment virtual: L'enllaç s'enviarà a les persones inscrites.

INSCRIPCIÓ : https://bit.ly/2HWHIjd

CERTIFICACIÓ:

• Certificat d’assistència amb la participació a les 3 sessions
  • Activitat reconeguda pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL.

Descarrega’t EL CARTELL