Equip ICE STEAM: Una escola transformadora

Nom: Rafa Burgos Granados

Correu electrònic: rburgos@xtec.cat

Descripció

El nostre equip de treball s’inicia en una formació a Barcelona el curs 2018-19. El CESIRE ens ofereix la possibilitat d’iniciar-nos en una formació de Coneixement del medi des d’una perspectiva STEAM.

Any rere any hem anat creixent com a grup i consolidant els nostres aprenentatges. Hem continuat formant-nos al CESIRE i formem part d’una xarxa de docents de tot Catalunya amb els que hem establert lligams i compartit experiències STEAM que hem anat enriquint i ampliant.

Aquesta formació ens ha permès treballar en la nostra pràctica docent basant-nos en els principis en els que es fonamenta l’impuls de les STEAM.

Des del curs passat ens coordinem i treballem tot fent recerca i innovant en aquest àmbit des de:

• la reflexió sobre la nostra pròpia pràctica docent,
  • l’adquisició de nous aprenentatges, en les formacions que hem anat realitzant i
  • el treball de creació de materials per a les escoles i el professorat d’educació infantil i primària.

La nostra activitat es basa en la realització de reunions mensuals per a la reflexió i l’intercanvi d’experiències relacionades amb STEAM, la recerca de continguts, estratègies i eines que ajudin a ampliar el nostre coneixement en aquest àmbit i buscar assessorament d’altres professionals d’aquest àmbit que contribueixen a un creixement constant i transformador de la nostra experiència educativa STEAM i, finalment la transferència d'aquest bagatge a altres docents d'educació infantil i primària.

Activitats

El passat 12 de març, l'equip ICE STEAM. Una escola transformadora, ens vam trobar per primera vegada en format presencial i vam aprofitar l'ocasió per visitar les aules STEM, de nova creació, de la FEPTS de la UdL.

Una experiència extraordinària!

Aquí teniu un petit recull d'imatges de la visita:

Darrera modificació: