Equip ICE Geografia en xarxa

Coordinació

Nom: Montse Guerrero Llados"
Universitat de Lleida, Departament de Geografia i Sociologia
Email: montse.guerrero@udl.cat

Nom: Glòria Garcia Vallecillos
Institut Guindàvols de Lleida
Email: mgarci25@xtec.cat

Descripció

L’equip ICE de Geografia en xarxa es projecta com un espai de treball per connectar els professors de secundària amb els universitaris, per nodrir-se mútuament i difondre la Geografia entre l’alumnat però també entre la societat lleidatana.

D’acord amb el propòsit essencial de col·laboració entre professors, els objectius del grup de treball són els següents:

• Difondre i promoure la recerca geogràfica i l’actualització de la disciplina entre el professorat de Geografia de Batxillerat. Es durà a terme amb la convocatòria d’un curs/taller sobre recerca geogràfica adreçat a tot el professorat de la província de Lleida i la comarca de l’Anoia.
  • Impulsar i difondre recursos innovadors per a l’ensenyament de la Geografia, a través de la comunicació permanent amb els seus membres i la resta del professorat de la matèria
  • Apropar i impulsar activitats adreçades a l’alumnat de Geografia de Batxillerat a través del seu professorat. Es materialitza amb la celebració de la Jornada Geogràfica de Recerca en la qual s’impulsa la presentació d’experiències educatives i la convocatòria del Premi Georecerca, adreçada a l’alumnat de Batxillerat.
  • Coordinar treballs de recerca de Batxillerat, responent a les demandes que se’ns adrecin, per introduir l’alumne a la recerca universitària.
  • Coordinar les trobades de l’equip per organitzar els diferents esdeveniments i activitats que es duran a terme al llarg del curs 2021-22, obertes a tot el professorat i alumnat.
  • Generar xarxa per tal que l’equip de treball contribueixi a ser un espai de comunicació i intercanvi de tot el professorat de Geografia de la província de Lleida i la comarca de l'Anoia.

CURS 2022-2023

II Olimpíada de Geografia

CURS 2021-22

2,16 i 23 de novembre de 2021

Curs sobre Metodologia aplicada a la recerca geogràfica

14 de desembre de 2021

Mapaton humanitari

Horari: 15:30  a 18:00 h.

2 de març de 2022

Olimpiada de Geografia

Horari: 10:00 a 13:00 h.

23 de març de 2022

II Jornada Geogràfica de Recerca

Hora: 10:00 h
Jornada híbrida

23 de març de 2022  II Premi Georecerca

----------------------------------------

CURS 2019-20

Novembre 2020

Fonts i recursos didàctics pràctics en xarxa per a docents de Geografia

Aquest curs introductori pretén donar una visió general sobre les fonts i els recursos d’informació geogràfica al docents d’ESO i Batxillerat en l’àmbit social. L’objectiu es mostrar eines que facilitin als docents l’ensenyament de la Geografia als seus alumnes de forma amena i visual aprofitant els recursos existents facilitats pels principals organismes oficials.

Març 2020

Olimpíada de Geografia

És un concurs organitzat pel Col·legi de Geògrafs i el Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida, que té com a objectiu promoure l'interès pels estudis de Geografia entre l'alumnat de Lleida i premiar els estudiants de segon de batxillerat que demostrin un millor coneixement dels continguts de la matèria de Geografia.

3 - 10 - 2019 Primera trobada de l'equip ICE Hora: 17:00h.
Sala de Juntes del tercer pis, edifici del Rectorat
Universitat de Lleida.

7 - 10 - 2019

Conferència: "La ordenación de las áreas de montaña: nuevos retos para viejos paisajes".

A càrrec de Juan Carlos García Codron (professor de Geografia de la Universitat de Cantabria).              Hora: 17:00h.
Sala de Juntes de la segona planta, edifici del Rectorat
Universitat de Lleida.