Equip ICE de Filosofia/Comunitat de Recerca de Ponent

Coordinació

Nom: Araceli Ochoa de Eribe Mtz. De Lafuente
Directora Escola Sol Ixent. Corbins. Especialitat en Ciències Socials i Ed. Infantil - Màster en Filosofia 3/18.
Email: mochoade@xtec.cat

Descripció

“L’objectiu del nostre equip és transmetre la filosofia als nens, ensenyar a entendre millor, d’una manera crítica, curosa i creativa. Volem promoure la reflexió. Entre nosaltres compartim les experiències de l’aula, ja que tots els membres som professors d’escola. Així doncs, projectem propostes comunes i al traspassar-les a l'aula, en fem un anàlisi per veure com influeixen als alumnes i quin profit en treuen de la filosofia. A la vegada, podem veure com una proposta serveix per a un curs i d’altres que no”.

"Si volem persones adultes que pensin per si mateixes, hem d'educar els infants perquè pensin per si mateixos."

ACTIVITATS REALITZADES

2019
16 de març Jornada de filosofia per a nens i nenes Jornada per mostrar i reflexionar sobre la introducció de la filosofia a les aules.

2018
Abril Participació al XXVIII Encuentro Iberoamericano de la Filosofia para niñ@s Preparem una sèrie d'activitats que es basen en el llibre de Helen Ward i Wayne Anderson, "Hi havia una vegada un bosc...". Tracta sobre una utopia i nosaltres volem saber que és el que en pensen els més petits i que és el que anhelen a la vida.
12 d'abril Estem a temps Estem a temps/Estamos a tiempo és la proposta que l’Equip ICE de Filosofia/Comunitat de Recerca de Ponent presentarem el proper mes d’abril a Girona en el marc del XXVIII Encuentro iberoamericano de Filosofia para Niñxs. Es tracta d’una mateixa experiència compartida entre infants d’Ed. Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat que vol repensar la nostra actitud envers el món. Des d’una mirada crítica, creativa i curosa imaginem utopies, imaginem com seria un món millor i com podem aconseguir-ho.
2017
12 de juny Cafè filosòfic amb l'Angélica Sátiro El dilluns, 12 de juny, va tenir lloc a la cafeteria La Impremta un Cafè filosòfic, un moment de trobada, en un lloc agradable, per dialogar, reflexionar i compartir noves metodologies d'aprenentatge.

Darrera modificació: