Demostracions
Descarregar PdfDesenvolupament de les demostracions
Demostracions |
Adreçat a |
Esbarjo |
Sessió 1 | Sessió 2 |
Sessió 3 |
Tecnologia d’un altre temps, principis de sempre | ESO i BTX | 10:30-11:00 | 11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Autèntic o fals? Podem datar una obra d’art a partir de l’anàlisi de materials | ESO i BTX | 10:30-11:00 | 11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Introduction to the 3d Printing world (in english) | ESO i BTX | 10:30-11:00 | 11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Introduction to virtual reality and augmented reality programming (in english) | ESO i BTX | 10:30-11:00 | 11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Aprèn a programar el teu propi vídeo joc | ESO i BTX | 10:30-11:00 | 11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
L’art endins: les tecnologies de la imatge per estudiar el patrimoni cultural | ESO i BTX | 10:30-11:00 | 11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
NYAM NYAM. Restaurant with robotic waiters | ESO i BTX | 10:30-11:00 | 11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Curiositats i entreteniments físics | ESO i BTX | 10:30-11:00 | 11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Descripció de les demostracions
Tecnologia d’un altre temps, principis de sempre
Bàscules i balances Lletjós
Cada grup d’alumnes farà una sèrie de pesades del producte amb cada un dels tipus de balança i anotarà els resultats de dites mesures, esbrinaran la fiabilitat de les balances antigues fent la comparació amb una moderna digital, faran la mitjana i esbrinaran la fiabilitat de cada un dels models i del conjunt amb percentatge..
Sessions de l’activitat:
Esbarjo | Sessió 1 | Sessió 2 |
Sessió 3 |
11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Autèntic o fals? Podem datar una obra d’art a partir de l’anàlisi de materials
MNAC
Podria ser que la Majestat Batlló, l’emblemàtica talla romànica
de mitjans del segle XII, hagués portat un altre vestit anterior al que veiem ara? Què li està passant al violinista de Pablo Gargallo, que s’està autodestruint?
En aquests dos vídeos coneixereu les respostes que han obtingut els científics del Museu Nacional amb l’ajut de diferents tecnologies (raigs x, llum ultraviolada, radiografia de neutrons i anàlisi estratigràfica de micromostres).
Sessions de l’activitat:
Esbarjo | Sessió 1 | Sessió 2 |
Sessió 3 |
11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Introduction to the 3d Printing world (in english)
INTECH3D
3D Printing is one of the disruptive technology of this century. The session will introduce the students to the 3d printing world. We will use a 3D polygonal modelling software very easy to use. The objective is to promote STEAM abilities, like: creativity, free choice, innovation and ultimately explain the idea that we can build a better world. We’re committed to helping educators integrate 3D printing into their K-12 classrooms, college courses, makerspaces, and libraries.
Sessions de l’activitat:
Esbarjo | Sessió 1 | Sessió 2 |
Sessió 3 |
11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Introduction to virtual reality and augmented reality programming (in English)
Taller d’iniciació en la programació de tecnologies de realitat virtual i realitat augmentada. L’objectiu del taller es veure i visualitzar d’una forma interactiva en quin punt es troben les tecnologies de realitat virtual i realitat augmentada.
Sessions de l’activitat:
Esbarjo | Sessió 1 | Sessió 2 |
Sessió 3 |
11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Aprèn a programar el teu propi videojoc
Departament d’Ensenyament. J. Vitores
En aquest taller explicarem com es es pot programar un videojoc amb eines gratuïtes i a l’abast dels alumnes d’ESO. L’objectiu és que els alumnes coneguin els primers passos a emprendre per crear el seu primer videojoc sense tenir cap coneixement previ pel que fa a llenguatges de programació, de manera que es diverteixin mentre desenvolupen el seu pensament computacional.
Sessions de l’activitat:
Esbarjo | Sessió 1 | Sessió 2 |
Sessió 3 |
11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
L’art endins: les tecnologies de la imatge per estudiar el patrimoni cultural
Centre d’Art d’Època Moderna (CAEM) de la UdL
La història de l’art és també ciència i tecnologia aplicada (i no només museus i llibres de text).
Us explicarem com el Centre d’Art d’Època Moderna (CAEM) de la Universitat de Lleida (UdL) fa servir diferents tècniques de fotografia científica, com ara la fotografia amb llum ultraviolada o la reflectografia d’infrarojos, amb diversos equips, per tal d’estudiar les arts de cada època de la manera més adient.
Us oferim la oportunitat de fer servir mètodes pràctics per l’examen científic d’obres d’art, per la seva autentificació (original o fals?) i la seva conservació. Com els Metges, els Historiadors de l’Art interpretem les imatges que obtenim d’una obra per conèixer-la a fons i diagnosticar el seu estat de conservació, així com per detectar possibles problemes.
Sessions de l’activitat:
Esbarjo | Sessió 1 | Sessió 2 |
Sessió 3 |
11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
NYAM NYAM. Restaurant with robotic waiters (in english)
Engijoc
This activity simulates the task a waiter has in a restaurant: showing the customer the next table available to sit at, taking orders, passing the notes to the kitchen staff and serving them the meal.
The participants program the robot to carry out all these tasks. The robot moves itself around a canvas which simulates the restaurant.
The programming consists in ordering blocks and introducing variables in these blocks as well as entering data in the EV3 brick to make the robot modify its performance.
Sessions de l’activitat:
Esbarjo | Sessió 1 | Sessió 2 |
Sessió 3 |
11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |
Curiositats i entreteniments físics
Catedràtic de física i química. César Sancho
El propòsit d’aquesta activitat es presentar la cara més entretinguda i divertida de la física amb experiments sorprenents. Buscarem la sorpresa mitjançant contradiccions i paradoxes.
Sessions de l’activitat:
Esbarjo | Sessió 1 | Sessió 2 |
Sessió 3 |
11:00-11:50 | 12:00-12:50 | 13:00-13:50 |