Writing is driving me nuts

teacher-1013888_960_720

L'Equip ICE d’Anglès de Secundària ha desenvolupat una sèrie d'unitats dissenyades per professors de Secundària per als estudiants de Secundària que han de superar l'Examen Extern de Competències Bàsiques de 4t ESO.

Aquest examen consta de tres parts:

• Comprensió auditiva
  • Comprensió lectora
  • Producció escrita.

Tradicionalment, la part escrita d'aquesta prova és la que té les notes més baixes. L'objectiu dels autors d'aquestes tretze unitats és donar als alumnes que estudien anglès de 4t d'ESO la pràctica necessària per aconseguir una millora de la competència escrita.

Es van analitzar les activitats d'escriptura des de la primera prova i també es van estudiar els dos enfocaments més coneguts de l'ensenyament de l'escriptura: l'escriptura del procés i l'escriptura com a producte. Com a resultat d'aquestes reflexions es van dissenyar aquestes activitats.

El llenguatge escrit també implica el coneixement de diferents tipus de text. Els estudiants han de tenir en compte que, depenent del tipus de text, l'estructura d'organització de les idees varia. El tipus de text s'escull segons els seus diferents objectius i finalitats. Les unitats també proporcionen exemples dels textos que s'han d'escriure, que els alumnes analitzen i poden utilitzar com a models.

Les unitats segueixen les pautes del Pla d'estudis per a l'ESO Generalitat de Catalunya (2015), ja que els seus objectius són aconseguir les competències bàsiques relacionades amb l'escriptura.

Podeu consultar el document complet:  "Writing is driving me nuts".