Workshop internacional

L’Escola Rural en la Formació de Mestres: reptes i complicitats

people-2594456_960_720
Finalització:

Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social” – Universitat de Lleida. Sala de Juntes. / Avda. de l’Estudi General, 4. 25001 Lleida.

L’escola rural a Catalunya evidencia l’arrelament i el compromís de la nostra educació amb el territori. No és possible comprendre la nostra història escolar sense les petites escoles, els seus professionals i les pràctiques pedagògiques. Avui en dia, són un model amb aportacions inclusives i innovadores pel conjunt del sistema educatiu. La Universitat en la seva missió i responsabilitat social ha d’apropar aquesta realitat en la formació inicial per garantir que les i els mestres recent titulats podran exercir la docència en aquests contextos. I el Departament d’Ensenyament, en aquests escenaris educatius, també ha d’afavorir el mentoratge dels estudiants dels Graus d’Educació. El Grup Interuniversitari de l’Escola Rural (GIER) amb l’organització d’aquesta jornada es qüestiona sobre com la Universitat i el Departament d’Ensenyament, des de missions diferents, comparteixen reptes orientats a la formació inicial dels futurs mestres.

Quines necessitats ens interpel·len? Quines complicitats hem de teixir?

Objectius:

• Compartir, debatre sobre la formació inicial de les i dels mestres en relació a l’escola rural.

• Establir prioritats d’actuació en les dues institucions i els reptes comuns.