Vè Simposi DualECA 2022: Impulsar la participació de la comunitat a la formació dual

DualECA Portada

PRESENTACIÓ

El Vè Simposi DualECA, organitzat conjuntament per les Universitats de Mondragón, Andorra i Lleida, es va portar a terme el dia 24 de març, amb el propòsit de reflexionar - docents universitaris, escolars i estudiants - en com contribuir i responsabilitzar-nos en l’exploració d’oportunitats per a l’evolució de la formació dual.

En definitiva, problematitzar la participació per a imaginar nous àmbits, dinàmiques i eines que la facin possible.

Programa

13- 14 h. María E. Fonte G. i Vicente M. Zapata H. [U. de la Laguna] – Taller on-line: Participació i formació dual / Parte-hartzea eta prestakuntza duala / Participación y formación dual.

16.30- 18 h. María E. Fonte G. i Vicente M. Zapata H. [U. de la Laguna] - Presencial i on-line: Repensant la participació a la formació dual /  Parte-hartzea birpentsatzen hezkuntza dualean/ Repensando la participación en la formación dual.

18- 19.30 h. Taula rodona - Mahai-ingurua – Mesa redonda Presencial i on-line: La participació en la formació dual: què fem i què podríem fer. / Prestakuntza duala eta parte-hartzea: zer egiten den eta zer egin daitekeen. / La participación en la formación dual: qué hacemos y qué podríamos hacer

Cartell

Evidències

Construcció col·laborativa del concepte PARTICIPACIÓ en la formació dual:

La participación es un proceso dinámico con engranajes que permiten formular objetivos comunes, crear estructuras firmes e inspirar estrategias o planes con horizonte de cambio o transformación en las dimensiones: individual, grupal y comunitaria. Siempre revisables, fundamentada en actitudes constructivas y abiertas; basadas en la escucha, el respeto, la comunicación y los cuidados, que crean comunidad, salvando las diferencias y aprovechando los distintos roles que desempeñan las personas que intervienen, para convertirse en oportunidades, para todas.