VIII CONGRESSVS DISCIPVLORVM LINGVAE LATINAE

Finalització:

Ja tenim el cartell guanyador del VIII CONGRESSVS DISCIPVLORVM LINGVAE LATINAE, la trobada anual de l'alumnat de Llatí de 4t d'ESO a Iesso, l'actual Guissona, que organitza l' ICE Clàssiques amb la col·laboració del Museu de Guissona, el dia 24 d'abril.

La trobada aplegarà 200 alumnes de tota la demarcació de Lleida de 19 centres amb l'objectiu de promoure l'estudi de les llengües clàssiques i valorar el patrimoni arqueològic de les nostres terres.

Durant tot el dia, l'alumnat realitzarà diverses activitats com una gimcana al parc arqueològic i museu de Guissona i tallers de cultura romana com d'escriptura, vestimenta, ungüents...
A més, gaudirà d'una representació que duran a terme membres de l'Associació Els tarongers on aprendran com vivia un adolescent en època romana.

Per a més informació,

Crònica de la jornada

Dimecres 24 d’abril es va celebrar a Guissona, el VIII CONGRESSVS DISCIPVLORVM LINGVAE LATINAE, la 8a trobada d’alumnes de Llatí de 4t d‘ESO, organitzada per professorat de secundària que formen l’ equip de l’ ICE Clàssiques de la UdL amb col·laboració amb el Museu de Guissona i de la Diputació de Lleida, que ha aplegat quasi 200 alumnes de 21 centres de tota la província de Lleida.

La trobada té com a objectiu crear lligams entre alumnat i professorat de diferents centres, posar en valor l’estudi de les humanitats i de les clàssiques i conèixer la importància del patrimoni arqueològic de l’antiga Iesso

Durant tot el matí, s’ han organitzat tallers d'escriptura, d’ ungüents, de vestimenta de legionaris de bulla, un amulet per a infants, per conèixer aspectes de la vida quotidiana dels romans.

Amb col·laboració del Museu de Guissona, s’ ha preparat una gimcana on l’alumnat ha pogut conèixer el museu i les restes arqueològiques in situ a través de jocs on posaven a prova els seus coneixements de llengua llatina i cultura i civilització romanes.

La jornada ha finalitzat amb la narració “Converses quotidianes a l’antiga Iesso” a càrrec de Patricia McGill i Susagna Navo al teatre de l’Ateneu.

Un any més, alumnat i professorat de tota la província han pogut compartir una gran jornada per aprendre de forma vivencial, compartint experiències que apropen el passat per viure com ho feien els nostres avantpassats.

Per a més informació:

@iceclassiqueslleida