V Jornada CTM-STEM

Campus ETSEA i Parc de la Mitjana (Matí) i Institut Torre Vicens (Tarda)
Finalització:

Enlairament d’un Globus Sonda dins de la V Jornada CTM-STEM

El dijous 19 d'abril es va realitzar la V Jornada CTM-STEM (Ciència, tecnologia i matemàtiques) que  va començar a les 9 del matí i es va allargar fins a les 9 de la nit. La Jornada va tenir lloc al Campus ETSEA de la UdL i a La Mitjana, durant el matí i a la tarda, a l'INS Torre Vicens. Alumnes de diversos centres de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat van realitzar activitats científiques, entre les quals destaca l'enlairament d'un Globus Sonda amb l’assessorament de l'astrofísic Kike Herrero.

L'objectiu era presentar la ciència, la tecnologia i també les matemàtiques de forma atractiva i motivadora a l'alumnat, tot treballant les competències pròpies del S. XXI, mitjançant diferents formats com: visites, tallers, conferències i altres activitats de caràcter científic, però totes elles presentades de forma lúdica i interactiva. La durada va ser de tot un dia i va cloura amb una conferència i una observació astronòmica del cel de primavera. Hi van participar aproximandament uns 275 alumnes i 150 professors.

En aquesta edició hi van participar l’Institut Torre Vicens, l’Institut Guindàvols, l’Institut Maria Rúbies, Vedruna Tàrrega, l’Institut d'Almenar, l’Institut Ciutat de Balaguer, l’Institut de l'Arboç, l’Institut La Mitjana, Col·legi del Pirineu (Andorra) i l’Institut Gili i Gaya.

A més a més, aquesta Jornada es constitueix com una Jornada de formació, inclosa en el Pla de Formació de Zona, a nivell d’intercanvi d’experiències i formació per part del professorat organitzador i col·laborador d’aquesta activitat. Les activitats de la tarda també estaran obertes a tot el professorat de l’àmbit Cientificotecnològic i Matemàtic de Lleida.

Galeria d'imatges

Programa:

• 09.00 a 11.00h Enlairament del Globus Sonda
  • 11.30 a 13.30h Tallers al Parc de La Mitjana
  • 13.30 a 15.30h Dinar i temps lliure
  • 16.00 a 18.15h Tallers de diferents temàtiques
  • 18.15 a 18.45h Berenar i cursa de monopatins propulsats amb extintors
  • 18.45 a 19.45h El projecte de Globus Sonda: Trajectòria en imatges i experimentació
  • 19.45 a 20.30h Concursos de ciència i sopar fred
  • 20.30 a 21.00h Observació del cel de primavera

Dades de l’activitat:

• Dia: 19 d’abril
  • Lloc: Campus ETSEA (Matí) i Institut Torre Vicens (Tarda)
  • Hora: Entre les 9h i les 21.00 h

Organitzen: El Seminari CTM (Científic, tecnològic i matemàtic) del Departament d’Ensenyament i l’Equip ICE de Didàctica de la Ciència i la Tecnologia de la UdL.

Més informació:

- Cartell de la Jornada