Teatre en anglès per al Batxillerat

Captura teatre 1
Informació de l'esdeveniment
Inici:

Introducció:

 

Com cada any, els estudiants del Grau en Estudis Anglesos de la Facultat de Lletres realitzen un taller de cocreació teatral en anglès i en fan una posterior representació i posada en escena al llarg del curs.

Anys enrere, aquesta activitat es feia presencialment i es convidava els centres de batxillerat a assistir a les representacions a la UdL, i a treballar l'obra i el llenguatge amb els alumnes a les classes d'anglès de 1r de Batxillerat. Malauradament, amb l'actual situació sanitària, aquest any no ha estat possible i s'ha hagut de readaptar la proposta, de manera que les representacions no s'han pogut fer en viu, i s'ha optat per enregistrar-les i posar-les a disposició dels centres en vídeo.

Producció teatral:

 

Fruit d'aquest treball al llarg del curs 2020-21, els estudiants han produït 10 vídeo-peces, de durada diferent, i repartides en tres blocs, on han desenvolupat exercicis d’interpretació, guió, direcció escènica i muntatge, i han donat com a resultat aquestes tres ficcions audiovisuals:

 

ACTING EXERCISES: (Inclou 2 versions d’una escena de Caryl Churchill, “The Secret”): https://youtu.be/70hHtr8m_00

PHONE-CALL SCENES (Inclou 4 peces desenvolupades pels estudiants a partir d’exercicis d’improvisació):  https://youtu.be/2T8V7-e7ZVY



SHORT FILM PRACTICE (Inclou 4 peces de ficció curtes amb guió original dels alumnes): https://youtu.be/iwqzkEuXw84

 

També s’ha fet l’enregistrament de The Year Without a Spring (filmada amb diverses càmeres en els dos passis públics de l’espectacle), que també queda a disposició per a l'aprofitament didàctic que es vulgui fer amb alumnes de Batxillerat.

 

THE YEAR WITHOUT A SPRING : https://youtu.be/xIPvIyGAsn8 

 

 

Així mateix, aquestes activitats també tenen el valor d'estar representades per estudiants d'edat propera a la dels alumnes de batxillerat. Són joves que estan cursant el grau d'estudis anglesos a la UdL. Tot plegat creiem que pot tenir un atractiu clar, tant pel domini de la llengua anglesa com de les arts escèniques que hi ha implícites en aquestes situacions teatralitzades.

 

Proposta didàctica:

La proposta que fem és que es puguin aprofitar aquests materials com un recurs didàctic per als alumnes de Batxillerat (preferiblement de 2n, però sense excloure els de 1r). La idea és que la puguin visionar i treballar, tant pel que fa al vocabulari i la comprensió dels diàlegs, com en els aspectes contextuals i narratius que es plantegen en les diferents peces.

 

Com ho farem?  Si t'interessa la proposta, hauries de fer una petita inscripció del grup de batxillerat on penses treballar-ho.

 

Posteriorment, els dies 9 o 17 de febrer, a les 12.30 h, ens trobarem en una sala virtual tots els grups dels centres inscrits per poder dur a terme una dinàmica amb la professora Núria Casado, responsable d'aquest taller escènic en anglès, i amb els estudiants que van participar en les representacions. Amb elles i ells encetarem un diàleg preparat per tractar de l'experiència que han tingut els vostres alumnes com a espectadors d'aquestes obres i aprofundirem en la interpretació del contingut que hi exposen.

 

Per inscriure el teu grup d'alumnes, caldria omplir aquest petit formulari abans del 20 de gener, i t'enviarem la guia didàctica perquè la puguis treballar a la classe fins a finals de gener i preparar la trobada virtual amb les persones que han dut a terme el taller de teatre. 

 

====================================

 

Dades importants:

 

Activitat didàctica: Entre el 13 de desembre del 2021 i el 4 de febrer de 2022

Inscripcions a: https://forms.gle/okEs3zoaTgm6qRcq7

Data i hora del col·loqui: 9 i 17 de febrer de 2022

Format: Virtual en grups d'aula

Material didàctic: S'enviarà als centres inscrits