STAT WARS

El despertar de les dades

Sala d'Actes del Rectorat
Finalització:

STAT WARS: El despertar de les dades

L'Estadística és una disciplina científica molt utilitzada en tots els àmbits del coneixement, però molt poc coneguda i estimada entre els estudiants i la societat en general. Es tracta d'una activitat adreçada a estudiants de 4rt d’ESO i 1r curs de Batxillerat. La idea original és de la professora Rosa Elvira Lillo de la Universitat Carlos III de Madrid, i durant el curs 2017-2018 es van realitzar esdeveniments Stat Wars a diferents ciutats d’Espanya, coordinats per la xarxa nacional de Bioestadística BIOSTATNET i amb el suport d’un projecte FECYT. Més de 3000 estudiants ja hi han participat.

Què és Stat Wars?  Es tracta d'una trobada d'alumnes de diversos centres per encarar, d'una manera divertida, un coneixement que està present en molts moments de la nostra vida quotidiana: les dades estadístiques

Quin objectiu persegueix? Portar l'Estadística fora de l'aula, amb la finalitat d'aconseguir que els i les joves estudiants siguin conscients, amb activitats agradables, que vivim en un Món ple de Dades.

Com ho farem? : Vindreu a la Universitat de Lleida i mirarem de crear un espai-temps interactiu, amb activitats participatives en un ambient distès. Volem que prevalgui la diversió i puguem despertar la consciència crítica respecte al maneig de dades.

Quin format tindrà? L'activitat té el format de "xerrada – concurs" i s'hi desenvolupen diversos jocs, en els quals es participa individualment o en grup. Haureu de resoldre problemes quotidians abordables mitjançant tècniques estadístiques. També es comentaran els estudis i les sortides professionals dels experts en ciències de dades.

Dades d'agenda:
  • Lloc: Sala d'actes de l'edifici del Rectorat