Petits Universitaris, la UdL s'omple de nens i nenes de primària

Més de 100 alumnes de primària de 5 escoles de Lleida, universitaris per un dia

IMG_0645

La Universitat de Lleida obre les portes  als escolars de primària amb el projecte Petits Universitaris. Amb aquesta iniciativa pretén apropar els infants al món científic i acadèmic, fent-los despertar l’interès per la ciència, la cultura i el coneixement. El passat 3 de maig, 137 alumnes de primària de 5 escoles de Lleida (Joan XXIII, Cervantes, Pardinyes, Pinyana i Francesc Feliu d'Aitona), van visitar el campus d'ETSEA (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària) per dur a terme tota mena d'activitats relacionades amb la tecnologia, la ciència i l'aprenentatge, a partir de tallers i jocs.

El projecte s’articula a partir d’un conjunt de tallers impartits per professorat universitari i dissenyats a mida dels escolars. Aquest projecte va dirigit prioritàriament a infants que creixen en entorns desafavorits i d’alta complexitat. Entenem que aquests infants tenen pocs referents i models universitaris i potser veuen la Universitat com una sortida fora de les seues possibilitats.

I és per aquest motiu que volem despertar la curiositat dels infants per la Universitat de la ciutat on viuen i fer-los prendre consciència del paper de la ciència, la tecnologia i la cultura en general.

Petits Universitaris vol potenciar la relació entre universitats i escoles i entre professors universitaris i mestres, i vol constituir una eina útil de suport a l’educació primària.

Pots veure totes les fotografies de la Jornada clicant aquí.

Pots mirar la notícia que va sortir al TN Comarques de TV3 aquí.