La comunicació família-escola, una qüestió de voluntat i temps, per Anna Ramis

L’ICE manté una estreta col·laboració amb l’editorial EUMO de Vic. Com sabeu, aquesta editorial publica obres referents per al professorat en temes actuals d’educació. I per això, presenta les seves novetats editorials a la Universitat de Lleida en col·aboració també amb el Servei de Publicacions de la UdL. Fruit d’aquesta bona entesa podem escoltar a Lleida els autors i autores de llibres dirigits principalment a la comunitats educativa, professionals capdavanters en diversos temes. Un dels temes que més preocupa a les escoles és la comunicació família-escola. Les comunitats educatives teixeixen xarxes de relacions humanes molt complexes que es basen principalment en la confiança.

L’Anna Ramis, mare, mestra i pedagoga, ens va presentar el passat 23 de març el seu llibre Famílies i mestres, entendre’ns per educar. A més, ens va explicar què vol dir confiar i com de fràgil és fer-ho. La confiança es basa en una actitud activa i es reforça amb les experiències positives, que cal celebrar-les. L’ambient va ser en tot moment molt agradable. Les persones assistents, famílies, mestres i estudiants, van poder parlar amb l’autora i comentar-li el seus dubtes.