Jornada d'intercanvi d'experiències STEAM per al professorat

dna-1811955_1280

Des de fa uns anys, s’ha iniciat la formació STEAM arreu de Catalunya. Segurament has assistit a aquests cursos i la filosofia STEAM ja fa temps que es promou a les teves classes.

El present escrit és per informar-te que des dels Serveis Educatius de Lleida i de l’ICE de la UdL es vol avançar en la transversalitat del coneixement STEAM. Per aquest motiu s'està organitzant una Jornada d’intercanvi d’experiències STEAM dutes a terme a Primària, a l’ESO, al Batxillerat i a la FP.

L’objectiu d’aquesta trobada és compartir, en un ambient agradable, les experiències que hagis dut a terme en el teu centre. La intenció és enriquir-nos entre iguals, tot fent possible un intercanvi que ajudi a inspirar-nos i a adaptar les experiències STEAM a la pràctica amb el nostre alumnat.

La data d’aquesta trobada serà el 23 de maig al matí. És el mateix dia que es celebra la Ciència al carrer al llarg de la tarda, perquè volem que sigui una jornada plenament STEAM.

Segurament, alguna de les experiències que podràs exposar haurà tingut protagonisme, per part de l’alumnat, durant el Mercat de Tecnologia (14 de maig) o bé el tindrà el mateix dia a les parades de Ciència al Carrer.

Et convidem, doncs a participar-hi i a explicar una experiència STEAM que hagis dut a terme amb el teu alumnat . T'agrairem que omplis aquest formulari, perquè puguem fer el programa de la Jornada.  El darrer dia d'inscripció serà el 17 d'abril.

Les dades d’agenda de l'activitat són:

• Data: 23 de maig
  • Hora: 10 del matí
  • Lloc: Edifici Polivalent del Campus de Cappont (UdL)
  • Espai:01
  • Inscripció d’una proposta d’intercanvi: https://forms.gle/q9nh7EQWvLc6RRXY7
  • Data límit d'inscripció: 17 d'abril
  • Certificació:  Totes les persones que presentin experiències obtindran un certificat com a formadors/es.

INDICACIONS  per presentar la teva experiència:

1.-Objectiu:

Presentar una experiència que mostri situacions significatives, integrades i contextualitzades de treball transversal en els àmbits STEAM. Es pot acompanyar de presentació digital.

2.- Guia per a l'exposició a partir de preguntes:

Interessa especialment que puguis explicar el plantejament des del punt de vista del professorat:

• Quin va ser el motiu d’aprenentatge? Quins continguts volíeu posar en valor?
  • Quines competències s’han desenvolupat de manera integrada i en un context real?
  • Quina pregunta/repte va esdevenir el punt de partida i com es va motivar?
  • Com et vas plantejar una activitat STEAM, amb la incorporació dels continguts interdisciplinaris amb les altres àrees?
  • Com hi van intervenir els altres àmbits STEAM del currículum?
  • Quin producte final es va obtenir?
  • Quin pretext va permetre comunicar el resultat obtingut?
  • Quin procés d’avaluació va acompanyar l’activitat STEAM?
  • Quin benefici heu obtingut com a professorat pel fet de treballar transversalment?

NO cal contestar totes les preguntes, sinó aquelles que siguin essencials per fer entendre com vau plantejar l'experiència STEAM. A part del que explicareu, volem que es pugui posar en valor també a partir dels comentaris dels assistents.

3.-Format:

• La durada màxima de l'exposició serà de 15 minuts + 5 de conversa amb les persones assistents
  • La presentació es podrà dur a terme amb la intervenció d'un màxim de 2 professors/es
  • Durant l’exposició de l’experiència és important aportar fotografies (en una presentació), vídeo, material gràfic o el producte físic (si és possible) per tal d’il·lustrar l’experiència.

4.-Contacte: ice.secundaria@udl.cat