Jornada Recerkids 2020

recerkids

IV Congrés Virtual Recerkids, el primer virtual des de casa

El passat dimecres 10 de juny, un miler d'alumnes de 5è i 6è de Primària van exposar els seus projectes de ciència escolar en el primer Congrés Recerkids a casa, una edició adaptada a la pandèmia i al confinament amb una edició especial en línia.

Hi van participar alumnes de 40 centres de Primària d'arreu de Catalunya, compartint virtualment els resultats de les seves recerques escolars sobre microorganismes en el marc de la commemoració del centenari del naixement del biòleg Ramon Margalef.

El programa educatiu Recerkids està impulsat per la Secretaria d’Universitats i Recerca, i té l'objectiu de fomentar la ciència entre els alumnes d’Educació Primària i així fomentar, també, futures vocacions científiques.

Recerkids 2020

A banda de mostrar virtualment les recerques científiques que han dut a terme des de casa durant el confinament, els joves participants també van poder conèixer de primera mà la feina que desenvolupen les investigadores i investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i el CREAF, la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat de Girona (UdG) i la Universitat Rovira i Virgili (URV).

A més, també va ntenir ocasió de realitzar i gaudir dels experiments científics en directe a càrrec de Clowntífics, els científics del col·lectiu Big Van Ciència dedicat a la divulgació científica.

Ciència des de casa en confinament

La fase d’investigació del Recerkids 2020 va començar el 18 de maig i va acabar el 5 de juny. L’alumnat va desenvolupar una recerca emmarcada en el repte científic proposat, que en aquesta edició eren els microorganismes per retre homenatge a la commemoració del centenari del naixement del biòleg Ramon Margalef. Un cop finalitzada la recerca, cada alumne o grup va elaborar un vídeo o un pòster amb el seguiment i els resultat de la recerca, material que han compartit els centres participants en aquest congrés virtual, culminacó del programa.

Vols saber-ne més?

Accedeix aquí al web de Recerkids a casa.

Recupera el vídeo de la Jornada Recerkids 2020