III Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol

INTRODUCCIÓ:

La III Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol pretén donar eines i recursos a professionals i a estudiants en l'àmbit de la literatura,  la cultura i l'educació per fomentar el plaer de llegir i escriure poesia dins i fora dels centres escolars. Reconeixent el poeta nacional Miquel Martí i Pol com a referent i motiu d'estudi, aquesta III Jornada-Col·loqui presenta un programa que té la poesia a Educació Infantil i Primària com a tema central.

POESIA A EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA - CARTELL

Del 26 al 29 de novembre en format digital

Amb motiu de la malaltia covid-19, la celebració de la III Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de 2020, que s’havia de celebrar al campus de Cappont de la Universitat de Lleida el 15 i 16 de maig, es farà en línia del 26 al 29 de novembre, amb ponències en directe i amb enregistraments accessibles en una plataforma virtual creada expressament per fer-la possible.

METODOLOGIA

L’organització facilitarà per a cada persona inscrita una clau d’usuari, la qual li permetrà accedir a l’aula virtual per seguir en directe les ponències, converses i taules rodones mitjançant webinar, així com també descarregar-se els continguts, vídeos i materials de la Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de Literatura i Educació 2020.

La plataforma serà accessible per als inscrits del 26 al 29 de novembre, dates en què es podran fer consultes a tots els participants i ponents.

PROGRAMA:

• Sessions en directe

Dijous 26 de novembre, en directe

18:00 h Presentació i benvinguda (representant UdL, Institut d’Estudis Ilerdencs i FMMP)

18:15 – 19:30 h Poesia per a infants? Conversa entre Josep Maria Sala Valldaura i Josep M. Rodríguez, moderada per Roger Canadell. Acabada la taula rodona, els ponents respondran les preguntes que els inscrits els hagin fet mitjançant la plataforma.

Divendres 27 de novembre, en directe

18:00 – 18:45 h Poesia, joc i infància. Reflexions i propostes, a càrrec de Vanesa Amat, del Grup de recerca en educació, llenguatge i literatura, UVic-UCC. Acabada la ponència, la ponent respondrà les preguntes que els inscrits li hagin fet mitjançant la plataforma.

19:00 – 19:45 h Com apropar la poesia a infants i joves? Els punts de vista de llibreters i editors. Taula rodona amb Paula Jarrin, de la llibreria Al·lots de Barcelona; Mertxe París, de la llibreria El Genet Blau de Lleida; i Montse Ayats, directora d’Eumo Editorial i presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana. Acabada la taula rodona, les participants respondran les preguntes que els inscrits els hagin fet mitjançant la plataforma.

Dissabte 28 de novembre, en directe

11:00 – 11.45 h Didàctica de la poesia a Educació Infantil i Educació Primària

La poesia en la formació inicial de mestres, a càrrec d’Enric Falguera Garcia, de l’Àrea de Didàctica de la llengua i la literatura de la UdL

Poesia i dramatització: bases teòriques per a una praxis a l’aula, a càrrec de Moisès Selfa Sastre, de l’Àrea de Didàctica de la llengua i la literatura de la UdL

Acabada la intervenció conjunta, els participants respondran les preguntes que els inscrits els hagin fet mitjançant la plataforma.

12:00 – 12:45 h Conclusions Conversa entre Enric Falguera (UdL), Moisès Selfa (UdL), Mariona Masgrau (UdG) i Vanesa Amat (UVic-UCC), moderada per Montse Caralt (UVic-UCC i FMMP). Els participants respondran les preguntes que els inscrits els hagin fet mitjançant la plataforma.

• Ponències i materials allotjats a la plataforma

Enregistraments que els inscrits podran visualitzar del dijous 26 al diumenge 29

Aproximació a la poesia a través del joc. Una experiència d’ahir per a l’escola d’avui?, a càrrec de Ramon Besora (AAMMP)

La didàctica de la literatura més enllà de les aules. El projecte de la Fundació MMP, a càrrec de Montse Caralt (FMMP i del Grup de recerca TEXLICO, UVic-UCC) i Roger Canadell (UOC)

5 activitats de lectura creadora entorn de la poesia, a càrrec de Mariona Masgrau (UdG)

Una experiència de ruta literària sobre Màrius Torres amb alumnes de Cicle Mitjà d’Educació Primària de l’escola Joc de la Bola de Lleida, càrrec de Margarida Prats (UB i membre de la Càtedra Màrius Torres de la UdL)

Ruta literària Màrius Torres, a càrrec de Margarida Prats (UB i membre de la Càtedra Màrius Torres de la UdL) i Salvador Escudé (membre de la Càtedra Màrius Torres de la UdL)

El patrimoni literari català. El cas d’Espais Escrits, a càrrec de Mireia Munmany (EE)

Comitè organitzador:
Ramon Besora, Moisès Selfa (UdL), Enric Falguera (UdL), Mireia Munmany (EE), Roger Canadell (UOC), Montse Caralt (FMMP-UVic-UCC), M. Àngels Verdaguer (UVic-UCC) i Mariona Masgrau (UdG).

Coordinació:
Mireia Munmany (FMMP) i Montse Caralt (FMMP)

A QUI ES DIRIGEIX

A totes les persones interessades en la didàctica de la literatura, docents, personal de biblioteques, investigadors, futurs mestres, alumnes, personal de centres cívics, etcètera.

INSCRIPCIÓ

Inscripcions del 15 de juny al 3 de novembre

Preu per participant: 15 €

Per formalitzar la inscripció cal:

1. Emplenar el formulari d’inscripció que trobareu en aquest enllaç.
  2. Fer el pagament per transferència al compte ES4301821807110201548046, indicant el nom i els cognoms de la persona participant i la referència «JCMMP»

Places limitades. Les inscripcions es faran per ordre.

CERTIFICACIÓ
Certificat d’assistència
Activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL.

DUBTES I ACLARIMENTS:

Fundació Miquel Martí i Pol
Carrer Costa del Ter, 9-13
08510 Roda de Ter

Telèfon: 93 8500355 (De dilluns a divendres de 10 del matí a 2 del migdia o deixeu un missatge al contestador amb el vostre telèfon de contacte).
Correu electrònic: fundacio@miquelmartiipol.cat