II Jornada de Llengua i Literatura Catalanes per al Batxillerat

Saló Víctor Siurana - 2a planta al'edifici del Rectorat de la UdL

II Jornada de Llengua i Literatura Catalanes per al Batxillerat

La Universitat de Lleida i els Serveis Territorials d'Ensenyament de Lleida, mitjançant l’Equip ICE de Llengua i Literatura Catalanes, han organitzat la II Jornada de Llengua i Literatura Catalanes per al Batxillerat adreçada a l’alumnat dels nivells de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat i, concretament, a aquells que tenen una orientació cap a les Humanitats.

L’objectiu de la Jornada és donar a conèixer i promocionar la llengua i la literatura catalanes entre l'alumnat de Secundària i Batxillerat per tal d’impulsar la tria del grau universitari que n'ofereix l'estudi a la UdL: Filologia Catalana i Estudis Occitans.

Acollida

Obertura Jornada

Espectacle interactiu

(Saló Víctor Siurana)

Concert d’amor i de mort

a càrrec de Jordina Biosca

Fotografia de família

Pausa - Esmorzar

Tallers simultanis (franja 1)

Tallers simultanis (franja 2)

Final de la Jornada

Tallers

1. Posa-hi el coll o deixa-hi la pell

a càrrec d’Elena Fuses i Francesc Alamon

Contingut: Un viatge en tren a Lleida desencadena un seguit de fets que porten a la Marta i a tota la UdL en una situació sense sortida. Mitjançant l’anàlisi dels documents i el vostre enginy, mirarem de sortir de l’atzucac i tornar el sentit que sempre han tingut les lletres.

2. Es pot aprendre a interpretar per a un recital de poemes?

a càrrec d’Amat Baró

Contingut: Exploració de les eines per a la recitació, la lectura en veu alta i la interpretació de textos poètics.

3. Els poetes a judici: el poble canta

a càrrec de Joel Presseguer.

Contingut: Al principi, el cant i la poesia anaven units. Els poemes es recitaven oralment, acompanyats d’algun instrument, que facilitava el seu aprenentatge i la seva popularització. Les cançons populars han mantingut aquesta relació entre poesia i cançó, igual que la seva transmissió oral i col·lectiva. En aquest sentit, el cant del poble és un cant que torna a democratitzar la música, i també la poesia.

4. La composició de les cançons d'èxit

a càrrec de Miquel Veny

Contingut: Analitzarem tècniques que s'amaguen darrere les cançons (melodies, estructures, tipus de rima, ritme de les frases, harmonia, lletres... i crear la nostra cançó a partir d’aquesta anàlisi.

5. Joan Brossa, poeta total

a càrrec de Carles Rebassa (Fundació Joan Brossa)

Contingut: Aquest taller pretén mostrar una perspectiva general de la poesia de Joan Brossa i mirar d’interaccionar-hi, mitjançant els diversos formats en què s’expressa el poeta. Així, per a donar a entendre que un poema literari, un de corpori, un de visual, un de performatiu, un d’escènic, etc., es mouen en la mateixa pulsió creativa, posarem en relació poemes diferents de l’autor per a debatre i intentar capir la idea de poesia de Joan Brossa.

6. Lectura dramatitzada

a càrrec de Francesc Pla

Contingut: Es tracta de llegir diferents fragments d’obres de teatre tot dramatitzant la lectura i analitzant el que sentim i el que llegim. És un taller pensat per a les persones que els agrada posar-se en el paper dels personatges.

La inscripció a la Jornada es pot fer en aquesta adreça.  L'acceptació seguirà l'ordre d'inscripció fins a omplir l'aforament previst.

Un cop inscrits, rebreu un altre correu en relació amb els tallers: us en donarem els títols i les descripcions i us demanarem que indiqueu les preferències de cada alumne/a.

Programa de la Jornada

Àlbum de fotos