Headmouse, el Virtualkeyboard i l’Assistent Personal Robòtic (APR) per millorar l’autonomia individual

Aula 2.03 de l' EPS de la Universitat de Lleida

El 16 de novembre, Eduard Clotet i Dani Martínez del Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial (INSPIRES) van fer una demostració de com funciona l'aplicació Headmouse, el Virtualkeyboard. Alguns alumnes van poder comprovar que sense ratolí i sense teclat podien treballar amb l'ordinador, encara que fos amb una mica d'entrenament i de manera més lenta. El programa Headmouse es pot descarregar gratuitament online, el aquest enllaç de la UdL des d'on ja s'han aconseguit més de 500.000 descarregues en tot el món.

També van poder interactuar amb el robot APR (Assistent Personal Robòtic), que ha estat dissenyat i desenvolupat per l'equip de Recerca en Robòtica de INSPIRES (UdL). L’objectiu d’aquest projecte és desenvolupar una eina senzilla i fàcil d’utilitzar que permeti a les persones amb discapacitats motrius desplaçar-se pel lloc de treball. El robot es controla mitjançant la pantalla tàctil d’un smartphone o tauleta i facilita relacionar-se amb els companys i explorar l’espai de treball, bé sigui des de la mateixa oficina o a distància, treballant des de casa.

Recull d'imatges