Els petits universitaris a la UdL

El petits universitaris a la UdL

Una setantena d'infants de les escoles Santa Maria de Gardeny, Balafia i Torre Queralt, van particpar el dimecres 16 de maig a la tercera edició, de Petits universitaris, un projecte destinat a escoles d'alta o màxima complexitat amb l'objectiu apropar la Universitat als infants que potser no es plantegen els estudis universitaris pel seu entorn social.

A Petits universitaris, activitat del Vicerectorat d'Estudiants que organitza l'Institut de Ciències de l'Educació i la Unitat d'Informació i Orientació Universitària de la UdL, hi han participat enguany alumnes del Grau d'Educació Primària modalitat Dual que han conduit els tallers de ciència per als infants acompanyats de professorat de la UdL.

Així, els escolars han pogut descobrir les propietats, colors i textures del sòl en el de Fem, pastetes, mentre que els cucs de terra, han estat els protagonistes del segon dels tallers. Equipats amb un regle, i un vas de terra amb un cuc, els infants han hagut de mesurar i observar de ben a prop els insectes per poder respondre les preguntes que els plantejaven.

Finalment, els infants de Santa Maria de Gardeny, Balafia i Torre Queralt han anat de cacera. Després d'haver construït un parany per a insectes amb objectes quotidians han sortit al campus de Cappont per atrapar-los i, així poder estudiar-los de ben aprop.

Materials elaborats per al desenvolupament dels tallers

Galeria d'imatges