Cicle de conferències "Mirades ApS: dues perspectives i una reflexió" (I)

Sala de Juntes de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL
Adreça:

Av. de l'Estudi General, 4 Campus de Cappont, Universitat de Lleida

Organitza:
Equip ICE d'ApS
 |
Finalització:
 |

L'equip ICE d'Aprenentatge i Servei ha organitzat un cicle de dues xerrades sobre l'ApS. Per això ha convidat a Lleida a la Marta Ballvé i la Xus Marín, dues dones expertes en aquesta metodologia que ens explicaran quina és la seva mirada tot compartint la seva experiència.

• La primera xerrada és el proper dimarts 9 d'abril

En aquesta ocasió la Marta Ballvé, professora al Col·legi Mare de Déu dels Àngels i membre del seminari de formadors en ApS de l'ICE de la Universitat de Barcelona, ens parlarà sobre

"Eines per fomentar la reflexió sobre els projectes d'Aprenentatge i Servei".

Impartirà un taller formatiu amb l'objectiu d'incidir en la importància de la reflexió dins dels projectes d’Aprenentatge-Servei, també ens facilitarà recursos i dinàmiques per l’aula tot promovent la participació activa.

• La segona xerrada serà el dilluns 29 d'abril

Coneixerem a la Xus Martín, ella és professora de la Facultat de Pedagogia de la UB i coordinadora del màster “Educació per a la ciutadania i en valors”. Entre les seves línes de recerca destaquen l'aprenentatge i servei i els adolescents en situació de risc. Recentment ha publicat a l'editorial Rosa Sensat el llibre "Educar-se és de valents" premi Marta Mata en pedagogia 2017. La seva mirada es centrarà en aquests nois i noies.

"Pedagogia del do, Aprenentatge servei i adolescents en risc d'exclusió"

Quins són els adolescents en risc d'exclusió? Quines necessitats tenen ? Quines són les seves fortaleses? Aquests seran alguns dels interrogants que ens plantejarem abans de presentar la Pedagogia del do –una mirada pedagògica centrada en el reconeixement– i l'aprenentatge servei en tant que proposta metodològica orientada a afavorir processos d'inclusió.

LLOC: Sala de Juntes de la Facultat d'Educació

HORA: 17:30

L'assitència és lliure, però si us interessa rebre un certifcat de formació és necessari que us inscriviu a l'enllaç de sota. Les dues xerrades comporten un certificat de 5 hores de formació permanent reconegudes pel Departament d'Educació. Les places són limitades.

Cartell de la jornada

Presentació de la jornada

Material de la jornada: Materials 1 / Materials 2

La reflexió: eix clau de l'aprenentatge i servei