Ajornat - III Jornada Col·loqui Miquel Martí i Pol

Edifici Polivalent del Campus de Cappont de la UdL
Finalització:

Descripció de l'activitat:

La III Jornada Col·loqui Miquel Martí i Pol de Literatura i Educació. Poesia a Educació Infantil i Primària, se celebraran a Lleida els propers dies 15 i 16 de maig de 2020.
Aquesta Jornada pretén donar eines i recursos a professionals i a estudiants en l’àmbit de la literatura, la cultura i l’educació per fomentar el plaer de llegir i escriure poesia dins i fora dels centres escolars. Reconeixent el poeta nacional Miquel Martí i Pol com a referent i motiu d’estudi, aquesta III Jornada-Col·loqui presenta un programa que té la poesia a Educació Infantil i Primària com a tema central.

Els dos dies de la Jornada es desenvoluparan a l'aula 3.11 de l'Edifici Polivalent de Cappont.

A qui es dirigeix?

A totes les persones interessades en la didàctica de la literatura, docents, personal de biblioteques, investigadors, futurs mestres, alumnes, personal de centres cívics, etcètera.

Programa de la III Jornada:

Divendres 16 de maig:

17:00h Recollida de documentació i inscripcions
17:15h - 17:45h Presentació i benvinguda
17:45h - 18.30h

Poesia per a infants?

Conversa entre Josep Maria Sala-Valldaura i Josep M. Rodríguez (UdL), moderada per Roger Canadell (UOC).

18:30h - 19:00h

Una experiència de ruta literària sobre Màrius Torres.

Amb alumnes de Cicle Mitjà d’Educació Primària de l’escola Joc de la Bola de Lleida, a càrrec de Margarida Prats (UB i membre de la Càtedra Màrius Torres de la UdL).

19:00h - 20:30h

Ruta literària Màrius Torres.

A càrrec de Margarida Prats (UB i membre de la Càtedra Màrius Torres de la UdL) i Salvador Escudé (membre de la Càtedra Màrius Torres de la UdL).

Dissabte, 16 de maig:

09:30h – 10:30h

Aproximació a la poesia a través del joc.

Una experiència d’ahir per a l’escola d’avui?, a càrrec de Ramon Besora (AAMMP).

10:30h – 11:30h

Poesia, joc i infància.

Reflexions i propostes, a càrrec de Vanesa Amat, del Grup de recerca en educació, llenguatge i literatura de la UVic-UCC.

11:30h – 12:00h Pausa-cafè
12:00h – 13:00h

Com apropar la poesia a infants i joves? Els punts de vista de bibliotecaris, llibreters i editors.

Taula rodona amb Paula Jarrin, de la llibreria Al·lots de Barcelona; Mertxe París, de la llibreria El Genet Blau de Lleida; i Montse Ayats, directora d’Eumo Editorial i presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana.

13:00h – 13:45h

La didàctica de la literatura més enllà de les aules.

El projecte pedagògic de la Fundació MMP, a càrrec de Montse Caralt (FMMP i del Grup de recerca TEXLICO, UVic-UCC) i Roger Canadell (UOC).

13:45h – 15:30h Dinar lliure
15:30h – 16:15h

5 activitats de lectura creadora entorn de la poesia.

A càrrec de Mariona Masgrau (UdG).

16:15h - 16:40h

La poesia en la formació inicial de mestres.

A càrrec d’Enric Falguera Garcia, de l’Àrea de Didàctica de la llengua i la literatura de la UdL.

16:40h - 17:00h

Poesia i dramatització: bases teòriques per a una praxis a l’aula.

A càrrec de Moisès Selfa Sastre, de l’Àrea de Didàctica de la llengua i la literatura de la UdL.

17.00h – 17.30h

Conclusions i torn obert de paraules.

A càrrec d’Enric Falguera (UdL).

Inscripció:

Inscripcions del 15 de febrer a l’11 de maig.

Preu per participant: 20€ General, 15€ Estudiants

Per formalitzar la inscripció cal:

1. Emplenar el formulari d’inscripció que trobareu en aquest enllaç.
  2. Fer el pagament per transferència al compte ES4301821807110201548046, indicant el nom i els cognoms de la persona participant i la referència «JCMMP»

Places limitades. Les inscripcions es faran per ordre.

Cartell i fulletó informatiu de la Jornada:

Podeu ampliar o descarregar el cartell fent clic aquí.

Podeu descarregar el fulletó informatiu de la Jornada fent clic aquí.

Certificació:

Certificat d’assistència. Activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL.

Dubtes i aclariments:

Per a més informació:

• Telèfon: 938500355 (de dilluns a divendres de 9 del matí a 2 del migdia o deixeu un missatge al contestador amb el vostre telèfon de contacte).
  • Correu electrònic: fundacio@miquelmartiipol.cat