15a Setmana de la Comunicació

Rectorat - Facultat de Lletres
Finalització:

15a Setmana de la Comunicació

“Mirades documentals” és el títol de l’edició d’enguany, la qual versarà sobre els diferents formats documentals que podem trobar en l’actualitat: des de les docusèries, els podcasts radiofònics, els documentals interactius, d’animació i d’arxiu, fins als documentals de testimoni en primera persona. En conjunt, es debatrà sobre les diverses possibilitats que aporta cada un dels formats, informant, orientant, i promovent la cultura i l’ofici del documental. L’esdeveniment tindrà lloc entre els dies 16 i 20 d’abril del 2018 a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida.

Jornada de Portes Obertes pels estudiants de Batxillerat

Com cada any, la Setmana de la comunicació també engloba la Jornada de Portes Obertes dels estudis del grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals de cara als estudiants de Batxillerat de les nostres terres. Es durà a terme el dilluns 16 d'abril al matí i consistirà en una visita a les instal·lacions del Magical Media i en una posterior conferència a la Sala d'Actes de la Facultat de Lletres impartida per la periodista i documentalista Samanta Villar, que serà l'acte inaugural de la Setmana de la Comunicació.

Col·laboracions amb la Mostra de Cinema Llatinoamericà

A més a més, aquest any la Facultat comptarà amb la col·laboració de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya, projectant, entre els dies 16 i 25 d’abril a la Sala d’Actes del Rectorat, les produccions de la Secció Oficial de Llargmetratges Documentals, donant la possibilitat de visionar i debatre amb alguns dels directors de les produccions. Alhora, com s’ha fet ens els últims anys la Setmana de la Comunicació col·labora amb Animac, la Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Catalunya, oferint als alumnes una conferencia sobre la temàtica de la Setmana i en relació també a l’animació. En aquest cas, comptarem el dimecres 18 d’abril  amb el realitzador Mario Torrecillas, director del projecte PDA (Pequeños Dibujos Animados), que té com a objectiu educar en la diversitat cultural i mostrar la creativitat dels nens a través de l’animació, el dibuix i la música.

Tant les col·laboracions com la pròpia Setmana aglomeraran una trobada cultural del sector del documental, formant als alumnes i a tots els assistents i enriquint l’atmosfera més audiovisual de la Facultat de Lletres.