Celebració de la II Trobada pedagògica "Sense Embuts"

Descarregar Pdf

El passat dissabte 4 de febrer va tenir lloc a l’Auditori del Centre de Cultures de Cappont la II Trobada Pedagògica “Sense Embuts”. Aquest segon any la jornada es va desenvolupar sota el títol “Com aconseguir que l'espai on treballem sigui un lloc segur. Aprenem a gestionar els conflictes”. El matí va començar amb la conferència d’en Daniel Gabarró, amb el mateix títol que la jornada, que va omplir gairebé tot l’auditori. En la seva conferència en Daniel va parlar de la necessitat de fer de les escoles i els instituts uns centres segurs, on els infants i els joves puguin expressar-se tal i com són, sense por a ser jutjats per la seva manera d’entendre el món. Aquesta és una condició indispensable no només per aprendre sinó també per ensenyar. Per això, els centres educatius també han de ser segurs per als professionals de l’educació. En Daniel ens va aportar als assistents a la jornada recursos i estratègies per provocar un canvi d’actitud en la realitat de l’aula. Una realitat que de vegades és molt dura i que poques persones coneixen, només els seus protagonistes: els infants i els mestres.

En aquest enllaç podeu veure la resta de fotografies que es va fer durant el matí.

Per tal de posar en pràctica tots els coneixements adquirits, després de la conferència van tenir lloc una sèrie de tallers simultanis: Ser per fer: L’aula com a mirall; Mestres de saviesa; La funció de les teràpies artístiques en el treball introspectiu; La comunicació: Peça clau per evitar i resoldre conflictes; L’humor, necessari per la gestió dels conflictes.

Amb una valoració molt positiva per part de tots els assistents, la trobada va comptar amb més de 200 persones vincualdes a l’ensenyament.