Equip ICE Dislèxia

 Descarregar Pdf

Coordinació

Coordinadora: Maite Martí Guiu i Aroa Roncero Bullich
Correu: mmar674@xtec.cat // aroncero@xtec.cat

E-mail: icedislexiaudl@gmail.com
Web: https://dislexiaieducacio.wordpress.com/
Instagram: @iceudldislexia

Descripció

L’equip ICE Dislèxia és un equip de treball multidisciplinari que té per objectiu fer visible les dificultats associades a la dislèxia i copsar les inquietuds educatives i socials de l’alumnat, per tal de col·laborar en donar resposta a les seves necessitats.
Treballem a partir de l’intercanvi d’experiències amb professionals de l'àmbit de l’educació, de la salut i de les famílies. 

Al blog i perfil d’instagram de l’Equip ICE trobaràs tota la informació necessària per estar al corrent de totes les novetats i activitats.

 

Activitats

Actualment estem treballant en l’elaboració de documents adreçats als docents, que estaran disponibles al nostre blog, per tal de facilitar eines i recursos per atendre les necessitats educatives dels estudiants amb dislèxia.

 

ACTIVITATS REALITZADES

2023
25 d'abril

PRESENTACIÓ

VÍDEO DE LA CONFERÈNCIA

CONTINGUTS QUE ES TREBALLEN:

-Eines i estratègies per a l’establiment de mesures de
caràcter universal que puguin ser beneficioses per a
l’alumnat dislèctic.
- Mètodes i continguts psicoeducatius per a l’abordatge i formació en dislèxia a nivell de claustres de professorat de secundària.
- Pautes per a la comunicació entre professorat i famílies.
- Mesures d’atenció i apoderament personal per a
l’alumnat dislèctic.
- Exemples de bones pràctiques i estratègies efectives.

2022
 3 de març

Dislèxia i funcions executives.

De la teoria a la pràctica

 Són ponències en format virtual sobre funcions executives i dislèxia: marc teòric i aplicacions a l'aula, que està adreçada als equips docents d'educació primària i secundària de totes les especialitats.

Més informació i vídeo de les conferències

2019
15 de març Dificultats d’aprenentatge i estratègies per abordar-les dins l’aula. Sessió a càrrec de Roser Vianya, psicopedagoga de l’EAP-01 Segrià, durant la qual es va produir un col·loqui sobre temàtiques com la detecció, aspectes emocionals de la dislèxia, tècniques d’estudi, orientacions i estratègies educatives, adaptacions metodològiques, pautes i estratègies d’intervenció en activitats ordinàries i d’avaluació, rol del docent, mesures i suports universals i addicionals i orientacions per a les famílies.
14 de febrer

PIMEAD
Programa d’intervenció per a la millora i benestar emocional en adolescents diagnosticats amb dislèxia.

Presentació de PIMEAD, a càrrec de Núria Sans, orientadora de l’Institut Joan Oró de Lleida.
Durant la trobada, es va parlar del disseny del programa, el desenvolupament de la implementació i l’anàlisi dels resultats.
16 de gener

Funcions executives i dislèxia.
Educació Secundària.

Sessió a càrrec de la Laia Remolà, neuropsicòloga, que va tractar els següents temes:
  • Dislèxia en l’Educació Secundària
  • Indicadors
  • Estratègies i recursos

2018
16 de desembre Funcions executives i dislèxia.
Educació Primària.
Sessió a càrrec de la Laia Remolà, neuropsicòloga, que va tractar els següents temes:
  • Desenvolupament de les FFEE
  • Dèficits neurofisiològics en la dislèxia
  • Estratègies i recursos
27 d'octubre Dislèxia: una visió inclusiva

Trobada Pedagògica DISLEXIA: UNA VISIÓ INCLUSIVA amb l’objectiu principal d’oferir models i recursos educatius a tots les professionals de l’educació que atenen infants i joves amb dislèxia.

 

   Darrera modificació: