I Jornada de Llengua i Literatura Catalanes per a Batxillerat

Saló Víctor Siurana i Sala d'Actes del Rectorat - 2a planta
Adreça:

Plaça Víctor Siurana - Universitat de Lleida

I Jornada de Llengua i Literatura Catalanes per a Batxillerat del 27 d'abril del 2018

El proper divendres 27 d'abril se celebra a la Universitat de Lleida, la I Jornada de Llengua i Literatura Catalanes per a Secundària amb la conferència inaugural de l'escriptor Màrius Serra a les 9:30, al final de la qual es realitzarà un concurs d'Enigmàrius entre tots els assistents.

A les 10:30 es farà una pausa per esmorzar.

A partir de les 11:15 començaran diversos tallers simultanis que podran realitzar els alumnes, en dues franges de temps diferents:

• La primera d'11:15 a 12:15.
  • La segona de 12:15 a 13:15.
Taller 1

Tastet de sintaxi: descobrir i experimentar amb l’arquitectura de les llengües.

A càrrec d’Ares Llop

L’arquitectura de les llengües a través del joc. Mitjançant petits enigmes, explorarem de manera pràctica com es construeixen les oracions en un repertori molt variat de llengües del món.

Taller 2

La poesia visual i tipogràfica.

A càrrec dels estudiants de 2n del grau de Filologia Catalana i Estudis Occitans

Una aproximació a la poesia visual de Joan Brossa, especialment als poemes creats a partir del joc imaginatiu amb les mateixes lletres, per posara prova la nostra creativitat.

Taller 3

Literatura i cançó. Juguem amb fragments literaris i musicals.

A càrrec d'Isarn Pardes i Joel Presseguer

Amb una metodologia dinàmica, enfocada a la producció musical al voltant de la llengua catalana, es farà una sessió amb diversos fragments de diversos autors de literatura catalana i enregistraments cantats o recitats de la xarxa.
Taller 4

Taller d'escriptura de cançons d'èxit.

A càrrec de Miquel Veny

Vols aprendre a crear les teves pròpies cançons o tens curiositat per saber com s'escriuen les cançons més famoses?

En aquest taller analitzarem les tècniques que s'amaguen darrere les cançons (melodies, estructures, tipus de rima, ritme de les frases, harmonia, contingut de les lletres, etc. per després crear la nostra pròpia cançó aplicant tot el que hem après.

Taller 5

Taller per aprendre a interpretar en un recital de poemes

A càrrec d'Amat Baró

Explorarem les eines per a la recitació, lectura en veu alta i per a la interpretació de textos poètics. Al final, es triaran els millors rapsodes, que intervindran a les 13.20, amb l’Amat Baró, davant dels seus companys.

En acabar els tallers, a les 13:20 els alumnes del taller d'Amat Baró faran una recitació dels poemes treballats.

I per finalitzar, a les 13:45 es realitzarà l'acte de cloenda.

Programa de la I Jornada

Enllaços d'interès:

- http://www.holalleida.com/un-total-de-125-alumnes-de-batxillerat-participen-a-la-i-jornada-de-llengua-i-literatura-catalanes-a-lleida/

- http://www.lletres.udl.cat/ca/noticies/I-Jornada-de-Llengua-i-Literatura-Catalanes-per-a-Batxillerat-00002/

Galeria d'imatges de la I Jornada